کاسوین بهترین مکان برای ساختن شهر برای تولید محتوا است/ دست کم گرفتن اینترنت قابل قبول نیست


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856023

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه استان قزوین شاید بهترین مکان برای شهرسازی برای تولید محتوا باشد، گفت: اینترنت ارزان نیست و تکمیل بسته های اینترنتی و فروش کمتر بین آنها درست نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; لطف الله سیاهکلی ظهر امروز در آغاز نهضت توسعه فیبر که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در تالار شهید امامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می خواهیم دوربین های راهداری رصدخانه قزوین را بسازد.

وی افزود: استان قزوین می تواند بهترین مکان برای ایجاد شهر تولید محتوا و مهمترین مرکز IT و ITC کشور باشد.

نماینده کاسین آلبورگ و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت مخابرات کشور گفت: در حالی که این شرکت در حوزه IT و ICT پیشتاز است، ارائه آن تنها در قالب طرح است که می شنویم. بخش مخابرات که از مجلس می خواهند ضربان قلب را افزایش دهد.


اینترنت ارزان در کشور دور از واقعیت است

سیاهکلی گفت: افرادی که می گویند اینترنت در ایران ارزان است، این افراد ثروت خود را از کجا آورده اند؟ درآمد آنها از اینترنت است، به این نتیجه می رسیم که اینترنت ارزان نیست و درست نیست بسته های اینترنتی را تکمیل کنیم و بین آنها بفروشیم.

وی اذعان کرد: در حالی که کشورهای دنیا مانند آمریکا به دنبال دلارهای خود هستند، امروز ضعف حاکمیت مخابراتی در ایران باعث کاهش جایگاه این کشور شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مخابرات باید دیتا و زیرساخت های کشور را در اختیار بگیرد و به همه سرویس دهندگان خدمات ارائه کند.


فیبر نوری به درستی استفاده نمی شود

سیاهکلی گفت: حکمرانی صحیح و مناسب می تواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و سرعت زیرساخت های کشور را افزایش دهد چرا که با سرمایه گذاری مناسب، ایران می تواند در زمره کشورهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

وی افزود: میزان فیبر مقصد برای کشور متفاوت و بهتر از سایر کشورها است و در این زمینه پیشگام هستیم اما در بخش عملیاتی مشکلاتی وجود دارد و از این میزان به خوبی استفاده نمی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیای جدیدی که در آن زندگی می کنیم با ظهور فناوری IT و ITC دستخوش تغییرات اساسی شده است و این دو حوزه سهم قدرت را در هر کدام نشان می دهد. حالت؛ یعنی اگر کشوری بر این حوزه ها مسلط باشد، می تواند برای خود سهمی تعیین کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید