کاشت در سرزمین آموزش و پرورش کاشتن انسان است/ سند تحول بنیادین را باید اجرا کنیم


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916724

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه باید بداند که کاشت در زمین آموزش و پرورش کاشت انسان است و قطعا در یکی دو روز این اتفاق نمی افتد. برای تحول ما باید به هم کمک کنیم، شما دانش آموزان و معلمان حرکت کنید و ما با شما خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین روز دانشجو در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در پردیس نصیبه تهران گفت: هر گونه فعالیتی که انجام شود و نتیجه آن ایجاد عدالت و ضدیت نباشد. – ظلم بهتر است.

وی با بیان ویژگی های نسل های مختلف و نسل جدید و رویکردها و روش های مقابله با هر یک از آنها، بر لزوم توجه به خواسته ها، نیازها، توانایی ها و توانمندی های آنها و برنامه ریزی برای نسل آینده تاکید و تصریح کرد: باید فکر کرد. اینکه معلم در کنار دانش آموز باشد.و استاد چگونه باید با دانش آموز رفتار کند، در این مدت چه اقداماتی انجام داده تا نظام آموزشی برای دانش آموز مساعد باشد و با فرصت های تعلیم و تربیت مواجه شود.

نوری با اشاره به سبک ها و رویکردهای مدیریت و رهبری در ادوار مختلف گفت: امروزه سبک های مدیریت آموزشی به سمت سبک های رهبری مشارکتی و نهادی پیش می رود.

وی پذیرش دانشجو به عنوان فعال اجتماعی را اقدامی مهم خواند و تصریح کرد: برای نسل جدید و نسل کنونی رفتار ما باید متاثر از سبک مدیریت زمان باشد، معلم محقق، تسهیل گر و راهنما شده است. دانش آموز و معلم ما باید رویکرد خود را تغییر دهیم و مرید را به سرزمینی که می خواهد برسانیم. این نسل نیاز به ابراز وجود دارد.

نوری دغدغه های دانشجو معلمان را در راستای اهداف و اهداف کشور دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف حدود 5 هزار معلم و 36 هزار دانش آموز کشته شده اند.

وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان ممتاز را حاصل زحمات معلمان عنوان کرد و افزود: شما که به عنوان دانش آموزان برتر کل کشور در اینجا حضور دارید، این مهم را مدیون خانواده خود و بخشی نیز مدیون معلمان خود هستید.

وی از کار جهادی تشکل های دانش آموزی قدردانی کرد و گفتمان سازی را از مهمترین اقدامات عنوان کرد و افزود: امروز دولت بر ورود معلمان تنها از طریق تربیت معلم تاکید دارد و این گفتمان بسیار مهم بود.

نوری ادامه داد: بررسی ها نشان داده است که فارغ التحصیلان این دانشگاه در تقویت هویت ملی و آرمان های این کشور اسلامی به خوبی عمل کرده اند که باید قدردان آن باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما موظف به اجرای سند تحول بنیادین هستیم و باید آن را نیز گزارش دهیم، بر افزایش تعامل دانشگاه با ادارات آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یکی از مراکز است. تحول بنیادین اقدامات در زمینه برنامه های درسی و رتبه بندی مدارس از جمله فعالیت هایی است که در راستای تحول بنیادین در حال انجام است.

وی با اشاره به کاستی ها و برخی کاستی ها در دانشگاه و سرسختی و صبر دانشجو معلمان بر تلاش برای پیگیری و رفع مشکلات تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: جامعه باید بداند که کاشت در زمین آموزش و پرورش کاشتن انسان است و قطعاً در یکی دو روز دیگر جواب نمی دهد. برای تحول ما باید به هم کمک کنیم، شما دانش آموزان و معلمان حرکت کنید و ما با شما خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود به آموزشگاه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این مدرسه است که می توان عرصه سخت نظامی را به عرصه آموزشی تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید