کاشت سه هکتار نهال جنگلی رازوجرگلان توسط خیریه


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818418

مدیر منابع طبیعی و مدیریت آب شهرستان رازویرگلان خبر داد:

الیاس یزدانی از کاشت سه هکتار نهال جنگلی در این شهرستان توسط خیر و طبیعت دوست تهرانی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الیاس یزدانی مدیر منابع طبیعی و مدیریت آب شهرستان رازویرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در راستای اهداف و سیاست های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آب و منابع طبیعی شهرستان ها. .

یزدانی بیان کرد: از سوی دیگر ارتباط پویا و موثر با جوامع محلی و ایجاد احساس مالکیت فکری بر عرصه های طبیعی و همچنین انسجام سازمانی در قالب مشارکت سایر دستگاه های ذیربط مرتبط با حفاظت از طبیعت، بومی را با چالش مواجه کرد. جوامعی که فعالیت می کنند مناطق اصلی طبیعی هستند، برای حفظ و احیای سطح پوشش گیاهی و جنگل ها فعالیت هایی انجام می دهند که در نهایت منجر به بهبود شرایط طبیعی و استفاده پایدار از مراتع و جنگل ها، غنا و تنوع گیاهی و جانوری می شود.

وی افزود: در همین راستا با هماهنگی وزارت منابع طبیعی و مدیریت آب و محیط زیست راز و جرگلان یکی از همکاران و دوستداران طبیعت که خیر و ساکن تهران است اقدام به کاشت نهال جنگلی محلی کرد. سازگار با شرایط طبیعی.«او در منطقه دره کاشت.

مدیر منابع طبیعی و مدیریت آب شهرستان راز و جرگلان گفت: این مرد خیر برای شادی روح پدرش و در راستای توسعه مناطق سرسبز و حفاظت از زیستگاه پلنگ ایرانی این عمل خداپسندانه را انجام داد. برای حساب شخصی پذیرفته شده است.

یزدانی بیان کرد: همچنین احداث دیوار ساحلی بیولوژیک با کاشت نهال هایی مانند بید و غیره برای جلوگیری از فرسایش و تخریب بستر رودخانه ها در منطقه دره بگ از برنامه های این خیریه است که قرار است انجام شود. همزمان با کاشت نهال جنگلی انجام شود.

وی افزود: جمع بندی و ترویج این امر در چنین مناطقی و البته علمی و کارشناسی، علاوه بر حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی با افزایش سطح پوشش گیاهی، از نظر تفریحی و بهبود اقلیم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که همانطور که در اخبار دره باغ و نقاط مختلف این شهرستان شنیدیم، متخلفان و سودجویان برای جبران قطع درختان منطقه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی اقدام به قطع درختان کرده اند. و محیط زیست چهارشنبه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید آموزش همگانی شود، درختان جنگلی با مشارکت همیاران طبیعت کاشته می شود.

انتهای پیام/ رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید