کاظم سیدیکی: در بی حجابی اثری نیست مگر اینکه مطالبه عمومی باشد. تاییدیه ها هیچ تاثیری ندارند.

کاظم سیدیکی: در بی حجابی اثری نیست مگر اینکه مطالبه عمومی باشد.  تاییدیه ها هیچ تاثیری ندارند.

روز جدید : در اصناف قانون وجود ندارد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: صدا و سیما با بی توجهی به شئونات اسلامی اقدام به تولید و پخش فیلم و محتوای مخرب فرهنگی می کند.

کاظم صدیگی در اولین جلسه شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اصناف کشور که با حضور نمایندگان تشکل های عضو در این ستاد برگزار شد، «امید» و «نهضت» را بزرگ و مهم خواند. گام‌هایی در احیاء و اعمال فریضه امر به معروف و نهی، آن را تکذیب کرد و افزود: اولین قدم در این راستا امید است. انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که هیچ مبنای مشهودی وجود نداشت.

به طوری که زمانی که امام خمینی(ره) این نهضت انقلابی را آغاز کرد، بسیاری از حوزویان و حتی مجتهدان بزرگ آن را حرکت سریع نامیدند. اما چون به هدف خاص و وظیفه الهی خود اذعان داشتند، از این ناهنجاری ها و مخالفت ها هراسی نداشتند. به همین دلیل بر خدا قیام کردند و حرکت کردند و نتیجه را فقط از خدا دانستند.

سیدیکی «حرکت» را ناشی از امید دانست و گفت: بر اساس نص صریح آیات قرآن کریم، توجه به حضور و وجود خداوند ناامید نخواهد شد. بنابراین لازم است همه دستگاه ها و نهادها یکدیگر را به حرکت تشویق کنند و از یأس و ناامیدی دوری کنند و هیچ گاه مسئولیت را بر دوش دیگران نیندازند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در نتیجه جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نمایندگان مجلس و کارکنان دستگاه های اجرایی مصوباتی در این حوزه صادر شد. مشخص. اما تا زمانی که مطالبه عمومی در جامعه وجود نداشته باشد، حرکتی که آغاز شده تأثیر چندانی نخواهد داشت; بنابراین همه دستگاه ها باید با مشکلات ناشی از بدحجابی مقابله کرده و نیازمند درمان آن باشند. در این راستا باید گفتمان ملی و دولتی را درک کنیم و همه را در این زمینه حساس کنیم و غوغای عمومی برانگیزند.

وی افزود: اگر در مقطعی مردم عقاید و ارزش های خود را در معرض تهدید ببینند، قطعا به میدان خواهند آمد و حضور اصناف در این جلسه نیز پایان حلقه های غیرت را نشان می دهد.

سیدیکی بدحجابی و بی حجابی را از جرایم مشهود برشمرد و گفت: خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی 32 دستگاه را برای اصلاح وضعیت عفاف و حجاب تعیین کرد که برخی از این نهادها موفق به انجام این کار نشدند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه ملی افزود: از صدا و سیما خیلی گله داریم. بسیاری از فعالیت های فرهنگی مخرب مربوط به صدا و سیما است، اما این نهاد با وجود ارزش های اسلامی اقدام به تولید و پخش فیلم ها و محتوای مخرب فرهنگی می کند.

سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از نتایج کار برخی دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب گفت.

در واقع هدف از برگزاری چنین جلساتی شناسایی خلأها و هم افزایی بین نهادهای مختلف به منظور بررسی دلایل موفقیت هر یک از نهادهای انتظامی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع مشکلات و موانع اجرای قانون است.

وی از بحث خلاء قانونی در بحث هنجارشکنی در اصناف خبر داد و گفت: در اصناف کشور قوانینی برای گران فروشی، بیت المال و… وجود دارد، اما قانون هنجارشکنی در اصناف وجود ندارد. اصناف حقوقی و حتی جرایم در نظر گرفته نمی شود.

خانم محمدی همچنین درباره نحوه ابلاغ و اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: در این زمینه نظر همه اعضا این است که مردم را مجبور و مداخله نکنند و دوستان باید نظرات خود را در ستاد ارائه می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید