کانون خانواده و سبک زندگی اسلامی در دانشگاه ها ایجاد شود/ افتتاح سایت «همساران» در سال 1401.


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819123

مدیر کانون ازدواج نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

مدیر مرکز ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: قانون تشکیل کانون های خانواده بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان با مساعدت مجلس تصویب و ابلاغ شد. اسلام را شروع کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی، رئیس مرکز ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره توجه مقام معظم رهبری به ترویج ازدواج در بین جوانان و اقدامات انجام شده در این زمینه برای دانشجویان گفت: بحث جامعی را تدوین کرده ایم. در مورد ازدواج آکادمیک که در چند بخش به مسائل ازدواج و خانواده در دانشگاه ها می پردازد.

وی افزود: یک قسمت مربوط به تحصیل افراد مجرد و افرادی است که برای شروع زندگی نیاز به داشتن یک سری مهارت ها دارند، بخشی دیگر بحث تسهیل ازدواج است که سایتی برای آن ایجاد کردیم که هنوز کشف نشده است و اکنون در حال انجام آخرین کار روی آن هستیم. خدای نکرده سایت ما در سال 1401 با عنوان “همساران” افتتاح می شود. بحث در مورد مشاوره، ارائه و میانجیگری نیز باید احیا شود.

مدیر مرکز ازدواج و خانواده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: یکی دیگر از برنامه های ما بحث در ستاد کشوری ازدواج دانشجویی است که اکنون در مراحل پایانی ابلاغی از سوی رئیس جمهور است. خدای ناکرده اگر از سوی رئیس جمهور اعلام شود طبق برنامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

هاشمی گفت: در این راستا باید بتوانیم همه نهادهای توانمند ازدواج و خانواده را در دانشگاه ها ساماندهی کنیم و کار کنیم تا اگر خدا بخواهد دانشجو احساس کند بهترین زمان ازدواج بیشتر وقت دانشجو است. روزها و اگر ازدواج در این مدت باشد.

وی درباره برگزاری سمینار آموزشی برای مشاوران پیش از ازدواج گفت: یکی دیگر از اقدامات ما تربیت کارشناس ازدواج و مشاور پیش از ازدواج در دانشگاه ها است. این پروژه در دو سال گذشته اجرا می شود. ما در هر استان حدود 50 نفر تحت پوشش کارگاه ها داشتیم تا بتوانند وارد کار عملیاتی دانشگاه ها شوند و برنامه های ما را در آنجا دنبال کنند.

رئیس مرکز ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: موضوع ایجاد کانون خانواده از دیگر اقداماتی است که با مساعدت مجلس در قانون حمایت از خانواده و جوانان تصویب و ابلاغ شد. بر اساس این طرح، وزارتخانه های ذیربط باید مراکزی برای خانواده و سبک زندگی اسلامی در دانشگاه ها راه اندازی کنند.

وی گفت: موضوع دیگری که در دستور کار داریم تشویق به ازدواج دانشجویی است. این محور همکاری است. یعنی زوج های جوان می توانند به عنوان یک سازمان مردم نهاد وارد عرصه ازدواج، معرفی و کمک به ازدواج شوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که بیشترین ازدواج دانشجویی در کدام مقطع تحصیلی انجام می شود؟ وی گفت: در مجموع در بین دانشجویان به بهترین شکل مورد استقبال قرار می گیرد و طبیعتاً در این مقطع شاهد بیشترین تعداد ازدواج هستیم.

چه مدت دانشجوی متاهل هستید؟ وی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بحث ازدواج دانشجویی را نداشتیم، بنابراین همه برنامه‌های ما تحت الشعاع قرار گرفت. یک سری مراسم داشتیم که انگیزه دانش آموزان را دوچندان می کرد که به دلیل تاج این مراسم لغو شد. بنابراین جریان انگیزه از این امر ضعیف شد، اما همچنان افزایش ازدواج داشتیم. افزایش ازدواج به دلیل شرایط خاص کرون بود که منجر به کاهش هزینه ها شد.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید