کاهش اهدای عضو و پیوند اعضا در کشور پس از اپیدمی تاج / ۴۰۰ نفر در استان در لیست دریافت کننده کلیه قرار دارند.


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840531

رئیس بخش پیوند مرکز پزشکی الزهرا(س) گفت:

رئیس اداره تامین اعضاء مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) گفت: با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر، میزان اهدای عضو و پیوند اعضا در کشور و استان اصفهان به شدت کاهش یافته است. اعضای آنها اهدا نمی شوند. هم اکنون موارد مرگ مغزی در تمامی بیمارستان های استان در حال شناسایی است و پس از موافقت خانواده با اهدای عضو و انجام اقدامات بعدی، به بیمارستان الزهرا (س) منتقل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم خلیفه سلطانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به روز ملی اهدای عضو گفت: رشد برای اهدای عضو نیازمند کار مستمر و تکراری است. به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. اما داوطلبان اهدای عضو می توانند پس از ثبت نام در سایت ملی انجمن اهدای عضو ایران، کارت دیجیتال دریافت کنند.

رئیس اداره تامین اعضاء مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) افزود: با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر، میزان اهدای عضو و پیوند اعضا در کشور و استان اصفهان به شدت کاهش یافته است. اعضای آنها اهدا نمی شوند. پس از موافقت خانواده با اهدای عضو و انتقال مراحل بعدی به بیمارستان الزهرا، موارد مرگ مغزی در تمامی بیمارستان های استان شناسایی شده است و مجوز اتاق عمل اهدای عضو در بیمارستان الزهرا(س) صادر شده است. .

وی گفت: پیوند اعضا طبق پروتکل های قبلی وزارت بهداشت انجام می شود. پروتکل‌هایی نیز در طول اپیدمی تاج ایجاد شده است که باید مورد توجه قرار گیرد و پیوند اعضا با رعایت تمام این پروتکل‌ها انجام خواهد شد. “

خلیفه سلطانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 مورد مرگ مغزی در استان منجر به اهدای عضو شده است که البته تعداد بیشتری نیز شناسایی شده است، اما 7 مورد منجر به اهدای عضو شده است که نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است. سال گذشته «بیشتر اعضای بدن برای اهدای کلیه و به دنبال آن کبد و قلب مورد نیاز است و در حال حاضر حدود 400 نفر در استان اصفهان در لیست انتظار کلیه هستند.

وی گفت: اهدای مغز کاملا رایگان و مورد رضایت خداوند است، تبادل مالی صورت نمی گیرد و خانواده گیرنده و اهداکننده با یکدیگر آشنا نمی شوند، بنابراین امکان خرید و فروش اعضای بدن برای مرگ مغزی وجود ندارد. . اگر فردی بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شود، می توان از این فرصت برای نجات جان دیگران استفاده کرد و این وضعیت تلخ را به معجزه ای در زندگی دیگران تبدیل کرد. اما برای همه مردم آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هیچکس در این شرایط سخت و غم انگیز قرار نگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید