کاهش جرایم اجتماعی در ماه محرم به دلیل تأثیر این ماه بر مردم است


ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888508

محمد احمدی گفت: کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در ماه های محرم و صفر ناشی از ذات درونی و همچنین اعتقادات مذهبی است که در این ایام تقویت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد احمدی کارشناس علوم اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه در ماه محرم آسیب های اجتماعی در بین جوانان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، گفت: 50 تا 70 درصد آسیب های اجتماعی در این گروه سنی جوان مربوط به ماه محرم است. محرم.


وی افزود: جوانان با حضور در مراسم عزاداری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری دوری می کنند و باید به این امر به عنوان یک فرصت طلایی نگاه کرد.


این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه هیئت های حسینی نقش مهمی در جذب و هدایت جوانان به مراسم معنوی دارند، تصریح کرد: هیئت های مذهبی نه تنها در ماه محرم بلکه در سایر مراسمات می توانند مراسم و برنامه های خود را در مساجد و محلات گسترش دهند. ، جوانان را زیر پرچم اهل بیت (علیهم السلام) و حضور آنان در تمامی مراسم مذهبی رهبری کرد. منافع معنوی و فرهنگی دارد.


وی ادامه داد: مکتب های حسینی و عاشورا نباید منحصر به ایام محرم و صفر باشد و باید درس هایی را که از نهضت عاشورا گرفتیم با زندگی امروز خود تطبیق دهیم و اخلاق و رفتار خود را با این فرهنگ تطبیق دهیم.



تقویت دین و ارزش های دینی یکی از رویکردهای ماه محرم است

احمدی با بیان اینکه تقویت دین و ارزش های دینی یکی از رویکردهای ماه محرم است، تصریح کرد: آنچه می تواند انسان را از درون پاک کند و به سمت جرم و گناه حرکت نکند، دین است که رویکردی فردی و اجتماعی در ماه محرم است. صفر نقش شجاعی دارد.


وی با اشاره به نقش قوی باورهای معنوی در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی، گفت: ماه محرم بهترین و موثرترین زمان برای استفاده از روحانیون، ائمه جماعات مساجد و هیئات مذهبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، مواد مخدر است. ، طلاق و این خشونت است.


این کارشناس علوم اجتماعی افزود: ماه محرم به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد می تواند تا حد زیادی در کنترل و هدایت رفتار انسان موثر باشد و تغییرات اساسی در نگرش و رفتار انسان ایجاد کند.


احمدی با بیان اینکه در ماه محرم، جامعه و مردم زیر سایه عاشورا و معارف آن قرار دارند، خاطرنشان کرد: این امر عاملی شده است تا مردم نسبت به رفتار و اعمال خود آگاه شوند و در حد توان اقدام به اعمال خلاف قانون کنند. ، نباش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید