کاهش سرعت مجاز اتوبوس ها در نوروز


ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817210

رئیس پلیس راه از کاهش 10 کیلومتری سرعت اتوبوس ها در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر در این خصوص گفت: پلیس در ایام نوروز نظارت ویژه ای بر ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و از تمامی ابزارها با مشارکت سازمان های ذیربط برای نظارت بر این ناوگان برای کاهش تصادفات استفاده خواهیم کرد. زیرا معتقدیم ناوگان حمل و نقل عمومی باید برای تردد مردم ایمن باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا در طرح نوروزی امسال، طرح کاهش سرعت 10 کیلومتری اتوبوس را اجرا کرده ایم. البته قبلا این طرح را اجرا کرده ایم. طبق برنامه، سرعت مجاز اتوبوس ها 10 کیلومتر کاهش می یابد و اگر به عنوان مثال سرعت اتوبوس قبلا 30 کیلومتر در ساعت بود، اکنون به 20 کیلومتر در ساعت رسیده است.

رئیس پلیس راه ادامه داد: برای اجرای این طرح هماهنگی‌های لازم را با شرکت‌های اتوبوسرانی، پایانه‌ها و بزرگراه‌ها انجام داده‌ایم و پلیس راهور نیز به شدت بر این موضوع نظارت دارد و تمامی رانندگان اتوبوس ملزم به رعایت این دستور هستند.

هادیانفر درباره اینکه آیا این طرح می تواند بعد از نوروز هم ادامه پیدا کند، گفت: تصمیم در ایام نوروز گرفته شده و بعد از آن ایام هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی در خصوص رصد پلیس از اتوبوس های اردوگاه راهیان نور گفت: محدودیت این اتوبوس ها در بزرگراه های پرتردد و استفاده از اتوبوس های مجهز از جمله اقدامات راهیان نور است که تردد آنها را نیز رصد می کنیم.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید