کاهش محسوس دما طی 2 روز آینده در اکثر مناطق کشور

کاهش محسوس دما طی 2 روز آینده در اکثر مناطق کشور

روز جدید: رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از کاهش محسوس دما طی دو روز آینده در اکثر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس آخرین نمودار هواشناسی با پیش بینی 24 ساعت آینده در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی استان های خراسان رضوی و سمنان و ارتفاعات البرز، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در استان ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش ها در خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و گلستان خواهد بود. همچنین در مناطق جنوب غرب و غرب کشور غبارآلود است. همچنین در جنوب، مرکز و غرب کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه (26 تا 28 اسفند) در شمال آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، اردبیل و برخی از مناطق دریای خزر بارش متناوب خواهد داشت. پیش بینی می شود روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور صاف باشد.

وی گفت: در روز جمعه گاهی وزش باد شدید در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور و در روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا به دلیل گرد و غبار از کشور عراق پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور گفت: از امروز دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان طوفانی طی دو روز آینده پیش بینی می شود. همچنین طی دو روز آینده کاهش محسوس دما در اکثر نقاط کشور به ویژه در نوار شمالی وجود خواهد داشت.

ضیائیان درباره وضعیت هواشناسی تهران نیز گفت: امروز پنجشنبه 26 اسفند 1400 آسمان تهران صاف، گاهی ابری متغیر و وزش باد شدید است. حداکثر و حداقل دمای هوا 10 و منفی یک درجه سانتیگراد است. همچنین روز جمعه 27 اسفند ماه هوای تهران نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و غبار محلی خواهد بود. حداکثر و کمینه هوای تهران در روز جمعه 12 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید