کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در 28 استان ایران

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در 28 استان ایران

تاج این روزها خسته کننده است و روزهای شادی با اضطراب کمتر با کووید 19 هر روز بیشتر می شود. رگ کرونری بیماران کرون در دریای طوفانی کووید 19 غرق شد. بنابراین تعداد شهرهای آبی ایران در هفته گذشته تاکنون به 335 شهر رسیده است.

این روزها آب و هوای کرونری کشور مساعد و آرام است. به طوری که تعداد فوتی های تاج در سراسر کشور در برخی از روزها به صفر می رسد و در شدیدترین شرایط روزانه کمتر از 10 قربانی است.

خوشبختانه مراکز درمانی سراسر کشور آرام شده و کشتی کروز کرونا در دریای طوفانی کووید 19 آرام گرفته است. در 28 استان کشور با کاهش تاج یا راکد مرگ و میر و رکود آن مواجه هستیم. .

این وضعیت مناسب کرونری نتیجه یک فرآیند موثر واکسیناسیون و رعایت اقدامات بهداشت عمومی است.

بر اساس آخرین وضعیت کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت، ایران در حال حاضر در وضعیت قرمز و نارنجی بدون شهر قرار دارد. این در حالی است که تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 147 شهر به 113 شهر کاهش یافته و تعداد شهرهای دارای وضعیت آب از 301 شهر به 335 شهر رسیده است.

تاکنون 64 میلیون و 572 هزار و 199 نفر نوبت اول، 57 میلیون و 898 هزار و 589 نفر نوبت دوم و 27 میلیون و 604 هزار و 697 نفر نوبت سوم واکسن کرون را دریافت کرده‌اند و تعداد کل واکسن‌های تزریق شده در کشور است. 150 میلیون و به 75485 دوز رسید.

شب گذشته 3 هزار و 718 دوز واکسن کراون در کشور تزریق شد.

از دیروز تا امروز 19 خرداد 1401 بر اساس معیارهای تشخیصی نهایی، 153 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی و 33 نفر از آنها بستری شده اند.

مجموع مبتلایان به کووید 19 در کشور به 7 میلیون و 233 هزار و 472 نفر رسید.

خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ بیمار مبتلا به کووید 19 در کشور فوت نکرده است و مجموع جان باختگان این بیماری به 141 هزار و 343 نفر می‌رسد.

دیروز، جمعه، دومین بار در 9 سال گذشته است که ایران یک روز بدون تاج را در یک بیماری همه گیر تجربه می کند.

خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

397 بیمار مبتلا به کووید 19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفتند.

تا امروز 52 میلیون و 419 هزار و 888 آزمایش تشخیصی کووید 19 در کشور انجام شده است.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های کادر پزشکی و وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا گفت: حوادث مختلفی در دنیای سلامت از جمله طاعون و… از جمله این اتفاق می افتد. این بار ویروسی به نام تاج در دنیای متمدن ایجاد شد که کشورها باید ماهیت و قدرت خود را در برابر آن نشان می دادند.

تحریم ها علیه تراکم تاج و تخت

وی افزود: علاوه بر شیوع ویروس کرونا در ایران، محدودیت ها و تحریم ها دو موضوع دیگری بود که مبارزه با این ویروس را با مشکل مواجه کرده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: فرهنگ عامه مردم ایران این است که وقتی انسان با بیماری مبارزه می کند همه سعی می کنند دارو و حتی غذا تهیه کنند. اما در این دو سال تحریم‌های کرونا وجود داشت و واکسن‌ها به موقع به دست ما نرسید.

سابقه بیماری عروق کرونر قلب مایه ننگ کشورهایی است که ما را تحریم کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، مردم و کادر بهداشتی‌شان به صحنه آمده‌اند و در تاریخ خواهند ماند. زیرا تاریخ پاک نمی شود. بنابراین تاریخچه بیماری عروق کرونر برای کشورهایی که ما را تحریم کردند مایه ننگ خواهد بود و در مقابل این یک دستاورد و جشن بزرگ برای رهبری، مردم، رئیس جمهور و کادر بهداشت است.

عین‌الهی ادامه داد: گام‌های بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا برداشته شده و امروز با وجود تحریم‌های هولناک، پیروزی خوشایندی به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها روی مشکل تاج کار می کنند، تصریح کرد: دستگاه هایی مانند وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت راه، هلال احمر و فراتر از شخص رئیس جمهور روی مشکل تاج به صحنه رفته اند.

رهبری پیشرو در کنترل تاج و تخت

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران کشور برای کرونا کار نکرده اند، اما با تماس با آقای رئیسی تعداد زیادی واکسن تهیه شده است. رهنمودها و توصیه های ولی فقیه در مورد تاج و تخت بسیار تأثیرگذار بود.

ایران یکی از موفق ترین کشورها در تصاحب تاج است

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران یکی از موفق ترین کشورها در مبارزه با تاج است، گفت: این موفقیت با کمک مردم به دست آمده است. یک هفته است که تعداد فوت شدگان یک عدد بوده و تعداد مشتریان کاهش یافته است.»

تاج هنوز وجود دارد

وی گفت: ما نباید فکر کنیم که تاج به پایان رسیده است.

راه اندازی 6 مرکز واکسیناسیون تاج در ایران

عین اللهی با بیان اینکه با تلاش محققان 6 مرکز تولید واکسن فعال شده است، افزود: به مردم توصیه می شود نوبت سوم واکسن را تزریق کنند. برخی خدمات دولتی با واکسیناسیون انجام می شود و مردم برای حضور در مراسم اربعین باید دو نوبت واکسن دریافت کنند.

واکسیناسیون تاج تاج سالها ادامه دارد

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم این بیماری از یک بیماری همه گیر به یک بیماری عادی تبدیل شود، گفت: واکسیناسیون عروق کرونر سال ها ادامه خواهد داشت.

تهران با 35 بیمار کرونر شناسایی شده

در استان تهران تعداد بیماران سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته گذشته 35 نفر، تعداد بستری های جدید در هفته گذشته 46 نفر و تعداد فوتی های جدید در هفته گذشته 9 نفر است.

همچنین در هفته های اخیر تعداد بستری ها در این استان کاهش یافته و مرگ و میر در استان اندکی افزایش یافته است. میزان بروز و مرگ و میر در استان نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

البته مراقب باشید که تاج هنوز به طور کامل ناپدید نشده است. در نتیجه، پایبندی به اقدامات بهداشتی یک اصل ضروری و مسلم باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید