کاهش وابستگی به بیگانگان مایه اقتدار و افتخار در جامعه است


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812819

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه پایان وابستگی به بیگانگان امری مهم و مایه اقتدار و سربلندی جامعه است، گفت: وابستگی به بیگانگان در بخش های مختلف آفت بزرگی است و باید درهای وابستگی در کشور قطع و اسلامی شود. ایران الگوی کامل کشورهای اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به شعبان و برکاته گفت: ماه شعبان ماه اولیای خدا و اهل بیت (ع) و ماه رحمت و برکات الهی است و می تواند به عنوان درختی بزرگ برای مسلمانان مورد استفاده قرار گیرد، او سالم است و بنابراین باید از این امر به خوبی استفاده کنیم. فرصت بزرگی برای لذت و رحمت الهی در این ماه نهفته است.

وی افزود: صلوات و ادعیه شعبانیه در این ماه بسیار سفارش شده است و همه باید به این امر توجه داشته باشیم و با رسیدگی و بخشش گناهان خود به سوی برکات این ماه پیش برویم.

امام جمعه اراک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید فطر گفت: بر اساس اسلام بسیار مهم است چرا که امروز اگر در برخی کشورها شاهد جنگ هستیم به دلیل عدم وجود جنگ است. عقلانیت در حکمرانی

وی ادامه داد: امروز در برخی از کشورهای قدرت طلب به جای حکومت عقلانی شهوت و قدرت حاکم است و جاه طلبان و جاه طلبان برای رسیدن به قدرت ظلم می کنند و مبارزه آنها برای خدمت نیست بلکه برای قدرت است.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی اصلا اهل جنگ نیست، گفت: ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای است و همه باید این را بدانند و ایران صدها بار این موضوع را اعلام کرده و مسئولان هسته ای نیز این موضوع را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: اختلافات و درگیری ها در منطقه بار دیگر نشان می دهد که سازوکارهای بین المللی تحت کنترل کشورهای غربی پاسخگو نیست و امروز کشورهای اسلامی باید به سازوکارهای بین المللی و رهبران قدرت طلب بین المللی کمک کنند. “

امام جمعه اراک افزود: علما و حکمای اسلام باید بر جهان حکومت کنند و مردی چون امام خمینی (ره) که با نیروهای ستمگر غرب و شرق مقابله کرد و انقلاب اسلامی را تشکیل داد و مقام معظم رهبری مسئول هدایت این کشتی بزرگ هستند. کشورهای منطقه را اداره کنند و صلح را در منطقه به ارمغان بیاورند.

وی گفت: آمریکایی ها مافیای قدرت و جنایت در جهان هستند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا و رهبران فرزانه انقلاب در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد، گفت: لطف الهی راه مقاومت را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داد. ) و فریب وسایل تبلیغاتی دشمنان را نخورند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ملت محکم پشت آرمان های خود ایستاده است، نیروهای بین المللی نمی توانند به آن ضربه بزنند و این درس بزرگی از حوادث امروز منطقه است که باید همیشه در نظر داشت.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه غیرت دینی، شجاعت و تلاش همه جانبه رمز پیروزی ملت ایران در بحران هاست، گفت: مشکلات اقتصادی و برخی کاستی ها نباید شایستگی ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد. “

وی ادامه داد: ملت ایران همواره متوجه توطئه های دشمن است و امروز با جهاد اقتصادی و جهاد تبیین باید با توطئه های دشمنان مقابله کرد.

حتی نجف آبادی با تاکید بر اینکه کاهش وابستگی به بیگانگان امری مهم و مایه اقتدار و مباهات عمومی است، گفت: وابستگی به بیگانگان آفت بزرگی در بخش‌های مختلف است و باید روزنه‌های موجود در کشور شکسته شود و اسلام ایران باید یک آفت بزرگ باشد. الگوی کامل «برای کشورهای اسلامی و دستور قرآن کریم و دین مبین اسلام این است که همه در این مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به هفته مهربانی و مهربانی گفت: خدمت به محرومان و دستگیری از نیازمندان در روزهای پایانی سال باید در اولویت مسئولان و همه مسئولان و مردم باشد و از این فرصت برای خدمت رسانی به مردم به خوبی استفاده شود. مردم بدون قید و شرط.”

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از قطع درختان شازند در روزهای اخیر گلایه کرد و گفت: هفته منابع طبیعی و مدیریت آب فرصت مناسبی برای عمل به سنت حسنه درختکاری است و نباید شاهد قطع درختان بی رویه باشیم. در همه جای روستا آلودگی هوا و کمبود فضای سبز غیرقانونی است و باید از آن جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در نجاری و منابع طبیعی، نیازمند توجه بیشتر است و همه باید تلاش کنند تا این استان به قطب منابع طبیعی و آبخیزداری تبدیل شود که بدهی عمومی و حفاظت از درختان است. اولویت همه مردم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید