کاهش کم سابقه ذخیره آب در سد سفیدرود/ با کاهش 60 درصدی مواجه هستیم


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812038

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان:

معاون دفاع و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود و مخزن آن گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت 60 درصدی مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد هانی پور هشتم دی ماه در جمع خبرنگاران از لایروبی رودخانه ها و سدهای شهرستان های گیلان خبر داد و گفت: در سال هایی که با خشکسالی مواجه هستیم یکی از راه های مقابله با این موضوع لایروبی رودخانه ها، مسیل ها و زهکشی ها است. . “

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه این شرکت در سال جاری بر اساس برنامه لایروبی 500 کیلومتر نهر، کانال و زهکشی را در دستور کار دارد، افزود: این کار هم اکنون در هفت شهرستان استان گیلان آغاز شده است. و پیمانکار پروژه در 15 شهر و در دو شهر نیز تا هفته آینده مراحل تعیین پیمانکار لایروبی انجام می شود.

خانی پور برنامه ریزی آب را یکی دیگر از برنامه های شرکت آب منطقه ای گیلان برای برداشت پیش رو و در راستای توزیع سریعتر آب در شالیزارها اعلام کرد و یادآور شد: گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین در اولویت شرکت آب منطقه ای قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقاً برنامه شرکت آب منطقه ای گیلان برای تامین آب کشاورزی شالیزارهای استان چیست، افزود: تصمیمات لازم در خصوص تامین آب کشاورزی در حال اتخاذ و به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان بهره برداری از 711 ایستگاه پمپاژ و چاه عمیق در استان را از برنامه های این شرکت برای تامین آب کشاورزی شالیکاران اعلام کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی نیز تعدادی از این ها را راه اندازی می کند. چاه های آب کشاورزی

خانی پور آخرین وضعیت سد سفیدرود و مخزن آن را برشمرد و گفت: در حال حاضر 370 میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است که از زمان ساخت این سد تاکنون بی سابقه بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد هستیم. خاموش .

وی گفت: منابع برفی حوضه سفیدرود امسال وضعیت بهتری دارد و بنابراین ورود آب به پشت سد سفیدرود در آینده بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید