کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری در کرمانشاه/ 30 درصد از سهمیه مازاد برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی استفاده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: تیم اقتصادی استان کرمانشاه شامل دستگاه های اجرایی، استانداران، بانک های کار به سرپرستی استاندار و معاونت اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اداره همکاری، کار و مراقبت اجتماعی کاملا هماهنگ و با هم هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه اشتغال زایی اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: علاوه بر جذب سهمیه استان کرمانشاه، توانسته ایم 20 تا 30 درصد سهمیه سایر استان ها را در پرداخت بند جذب کنیم. امکانات و از تبصره 18.


کرمانشاه از نظر جذب تسهیلات مشاغل خانگی جزو استان های برتر بود

احمدی تصریح کرد: همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس رتبه بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ماهه نخست امسال جزو سه استان برتر جذب مشاغل خانگی هستیم. تسهیلات تجاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: همچنین در پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی در زمینه بند ب تبصره 16 جزو استان های پیشرو هستیم به طوری که هم اکنون بیش از 50 درصد تسهیلات پرداخت می شود. نهادهای کمکی جذب شده اند.

احمدی خاطرنشان کرد: برای حل معضل بیکاری در استان اخیرا استاندار کرمانشاه در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه پیشنهاد راه اندازی مرکز اشتغال کشوری را مطرح کرد که مورد تایید رئیس جمهور قرار گرفت.


راه اندازی مرکز اشتغال کشوری در کرمانشاه

وی گفت: ستاد ملی اشتغال هم اکنون تشکیل شده و اولین جلسه آن یک ماه پیش با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

احمدی اذعان داشت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان کرمانشاه 13.6 اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ بیکاری 4 بوده که درصد کاهش داشته است.


شیب نزولی نمودار نرخ بیکاری در استان کرمانشاه

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با مراجعه به سایت مرکز آمار ایران می توان دریافت که نمودار نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دارای شیب نزولی است که نشان دهنده اقدامات انجام شده است. در راستای اشتغال زایی صورت می گیرد.

احمدی بیان کرد: اقدامات ذکر شده کافی نیست، بلکه بر اساس بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه افرادی که در زمینه اشتغال فعال هستند باید شبانه روزی کار کنند چرا که در زمان جنگ همچنان تیم اقتصادی استان کرمانشاه نیازمند است. تلاش شبانه روزی برای کاهش بیکاری که در پنج دهه گذشته با این گونه اقدامات جهادی و انقلابی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید