کاهش 50 درصدی تولید انگور در شهرستان هلیل آباد/ آغاز صادرات انگور از تاکستان های سرسبز هلیل آباد


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879187

شعبان از کاهش 50 درصدی تولید انگور در شهرستان هلیل آباد به دلیل خشکسالی، طوفان و تگرگ خبر داد و گفت: صادرات انگور از تاکستان های این شهرستان به کشورهای روسیه، امارات، کویت و هلند و سایر استان ها انجام می شود. کشور آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شعبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی با بیان اینکه شهرستان هلیل آباد دارای بیش از 5700 هکتار باغ انگور است، گفت: کار برداشت انگور از تاکستان های شهرستان هلیل آباد آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 150 هزار تن انگور از باغات برداشت می شود که امسال به دلیل خشکسالی، طوفان و تگرگ شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی تولید در شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: باغداران شهرستان شاهد افزایش کیفیت این محصول در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود امسال 90 هزار تن انگور در شهرستان تولید و روانه بازار شود، تصریح کرد: 70 درصد انگور تولیدی تبدیل به کشمش و 30 درصد به صورت تازه مصرف می شود. صادرات و مصرف داخلی به استان های دیگر و کشورهای هدف مانند روسیه، امارات، کویت و هلند صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه کار تهیه و صادرات انگور از چهار سردخانه این شهرستان با ظرفیت هشت هزار تن انجام می شود، اذعان داشت: تاکستان های این منطقه از نظر کمی و کیفی شرایط خاصی دارند، بنابراین انگور به به ویژه مناقصه و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش است.

شعبان گفت: کیفیت محصول و شکل و بسته بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت انگور در استان خراسان رضوی حدود 22 هزار هکتار با میانگین تولید 21 تن در هکتار است که بیشتر آن مربوط به هلیل آباد است، تصریح کرد: استان خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت انگور در رتبه چهارم قرار دارد. جایگاه و رتبه اول در تولید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید