کاهش 50 درصدی سوانح دریایی در حوزه آبی شرق هرمزگان/ تاکید بر اجرای دقیق الزامات و ضوابط کنوانسیون


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890533

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد؛

محمد حسینی تهتی از کاهش 50 درصدی سوانح دریایی در حوزه آبی شرق خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و بر رعایت قوانین و الزامات بین المللی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به رعایت دستورالعمل های کنوانسیون و مقررات ایمنی و در نتیجه کاهش تصادفات دریایی اظهار داشت: خوشبختانه آمارها در 4 ماهه اول سال 50 درصد کاهش داشته است نشان دهنده تصادفات است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال 3 حادثه گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 6 حادثه بوده است به نصف کاهش یافته است.

محمد حسینی تختی با بیان اینکه در مدت مذکور هیچ حادثه ای در حوزه مسافری گزارش نشده است، افزود: بیشتر حوادث دریایی مربوط به شناورهای سنتی و قایق های موتوری سیل و آتش سوزی بوده که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.

وی بیان کرد: برگزاری منظم دوره های آموزشی ایمنی از جمله عواملی است که در کاهش این حوادث بسیار موثر است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت بنادر شرق هرمزگان از نظر مجاورت با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و تردد مکرر انواع کشتی ها، ضروری است قوانین ایمنی و مقررات بین المللی را برای همه کشتی های در حال عبور به شدت رعایت کنید. مسیر اجباری و ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید