کاهش 6 درصدی میزان آب سدهای مهم کشور

کاهش 6 درصدی میزان آب سدهای مهم کشور

حجم آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (اوایل مهرماه) تا 19 بهمن به 19 میلیارد و 960 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش را نشان می دهد.

با وجود بارندگی های اخیر، وضعیت سدهای کشور همچنان نامناسب ارزیابی می شود.

بر اساس آخرین گزارش دفتر اطلاعات و اطلاعات آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 19 میلیارد و 960 میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم 21 بوده است. میلیارد و 190 میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته 6 درصد کاهش داشته و دارد.

میزان آبی که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا 20 بهمن ماه وارد سدهای کشور شده است 7 میلیارد و 360 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش نشان می دهد. سال آبی

میزان آب ورودی به سدهای کشور طی سال آبی گذشته (ابتدای مهر 1400 تا پایان شهریور 1401) در مهر تا بهمن سال گذشته 9 میلیارد و 270 میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه آب فعلی. سال کاهش واردات به سدها را نشان می دهد.

حجم آب خروجی سدها از ابتدای سال آبی جاری تا 20 بهمن 6 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است که در مدت مشابه سال گذشته 7 میلیارد و 380 میلیون مترمکعب بوده و 12 درصد کاهش داشته است.

درصد پر شدن سدها تا 19 بهمن به 40 درصد رسیده است.

به گفته مسئولان، امسال خشک ترین پاییز 50 سال اخیر را پشت سر گذاشتیم. با توجه به اینکه ایران در منطقه خشک جهان قرار دارد و حدود یک سوم متوسط ​​بارندگی جهان را دارد که تناسبی با جمعیت و وسعت کشورمان ندارد، صرفه جویی در مصرف آب و سازگاری با کمبود آب ضروری است. آب از همه نهادها و سازمان ها.

دیدگاهتان را بنویسید