کاهش 60 درصدی مصرف آب؛ مزیت گلخانه های تونلی در البرز/ساوج بلاگ پیشرو در تولید محصولات چهارفصل در استان


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882597

امروزه در استان البرز و منطقه کوهسار گلخانه های ارزان قیمت و قابل حمل برای مصرف بهینه و بهره وری بیشتر ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکامروزه در استان البرز و منطقه کوهسار گلخانه های ارزان قیمت و قابل حملی برای مصرف بهینه و بهره وری بیشتر محصول ساخته می شود.

آتش پکار، مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ساوجبلگ به خبرنگار تیتریک گفت: یکی از انواع سازه های گلخانه ای کشت تونلی است که دارای عرض 6 متر و ارتفاع 2 متر می باشد.

او ادامه می دهد؛ این گلخانه برای اولین بار در البرز ساخته شده و سریعتر از سازه های گلخانه ای پیشرفته گرم می شود و تهویه آن راحت تر خواهد بود.

bf473350 a053 4dba a3d9 ea6972b867cf خبر خاکستری

کنترل قیمت، کاهش واسطه ها، افزایش تولید و تولید محصولات چهارفصل به همراه 100 کارمند مستقیم و غیرمستقیم انگیزه تولیدکنندگان را دوچندان می کند.

گلباز از گلخانه‌داران ساوج‌بلاغی در گفتگو با خبرنگار تیتریک می‌گوید؛ با استفاده از روش مالچ پاشی و آبیاری 60 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: روش مذکور موجب صرفه جویی در منابع آبی و نیاز کمتر خاک به کشت می شود و همچنین با درآمدزایی بیکاری گلخانه داران را از بین می برد.

efd7d305 07fe 4ad9 bf12 2bb78a0000b3 خبر خاکستری

70 نوع محصول شامل گیاهان دارویی، سبزیجات و صیفی جات، گل های آپارتمانی و گیاهان تزئینی در مجموعه این گلخانه در ساوجبلاگ تولید می شود.

الماسی رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلگ در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی توسعه کشت های گلخانه ای و تونلی است.

34fc5b0a b4c1 482f 9110 cb3bc4bf7da8 خبر خاکستری

وی ادامه داد: کشت سعید مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در مصرف آب، سوخت و کاهش هزینه های تولید دارد.

کنترل بیماری ها و آفات، حفظ منابع آب و خاک، کاهش سوخت، توسعه گلخانه ها و حمایت از تولیدکنندگان در استان البرز.

ساوجبلاگ با بیش از 85 هکتار گلخانه یکی از شهرهای پیشرو در زمینه گلخانه است و پرورش دهندگان آن حرف های زیادی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید