کتابخانه در غسالخانه!/ ساخت کتابخانه در مناطق محروم گامی در راستای عدالت فرهنگی است.


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917957

ضرورت توسعه کتابخوانی در مناطق فقیرنشین خراسان رضوی؛

توسعه کتابخوانی در مناطق فقیرنشین خراسان رضوی ضروری است اما بخشداری روداب سبزوار با وجود جمعیت 14 هزار نفری فاقد کتابخانه عمومی استاندارد است و ساختمان فعلی کتابخانه در خور مردم و فرهنگ این منطقه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; در سالهای گذشته با اقدامات متوالی مسئولان، سایت مناسبی برای احداث کتابخانه از سوی شهرداری این شهر در نظر گرفته شد که علیرغم اخذ مجوزهای لازم، شروع فعالیت اجرایی آن در جذب اعتبار با تاخیر مواجه شد. .

الان هم کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب تنها کتابخانه فعال این شهر است. این کتابخانه ۱۲۰ متر زیر بنا است که در سال ۱۳۸۹ با همت کتابخانه های عمومی منطقه سبزوار و روداب در محل فعلی خود که رختشویخانه قدیمی شهر است شروع به کار کرد.

احداث کتابخانه عمومی در روداب ضروری است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار گفت: احداث کتابخانه عمومی در روداب ضروری است و برای این منظور زمین مورد نیاز برای احداث این کتابخانه شناسایی شده است.

معصومه فلاحی با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه ها در مناطق فقیرنشین منجر به کاهش فقر فرهنگی می شود افزود: ایجاد کتابخانه عمومی در روداب از اولویت های موسسه کتابخانه های سبزوار است و هم اکنون زمین مورد نیاز برای احداث این کتابخانه 500 متر مربع است که جاده و محوطه سازی آن مشخص شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات تفکیک عمرانی شهرستان سبزوار برای احداث کتابخانه مرکزی سبزوار و کتابخانه شهرستان روداب اختصاص یافته است.

فلاحی بیان کرد: همچنین یکی از نیازهای فرهنگی در منطقه روداب ایجاد کتابخانه سیار و کتابخانه های تعاونی است که در این زمینه بسیار پیگیری شده است اما به دلیل کمبود اعتبارات دولتی، جذب خیرین شده است. برای احداث کتابخانه شهر روداب و همچنین احداث کتابخانه تعاونی در روستاها و ایجاد کتابخانه سیار با این موسسه کمک و همکاری لازم را به عمل آورده است.

با توجه به رشد سریع علم در زمینه های مختلف می توان گفت که زندگی روزمره انسان بدون آموزش و یادگیری دارای معایبی است، بنابراین هر فرد عادی باید حداقل یک ساعت تمرین در زندگی روزانه خود داشته باشد که قطعا باید به آن آموزش داده شود. کودکان از سنین پایین

پایان \yam/

دیدگاهتان را بنویسید