کتابخانه ها برای کنترل آسیب های اجتماعی از وام استفاده می کنند/ تجهیز 100 درصدی کتابخانه های عمومی قزوین به اینترنت

وی با بیان اینکه امروزه یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها سرانه مطالعه است، افزود: کتاب محصول دانش بشری و آموخته های بشری است و اساس فرهنگ جامعه تعداد کتاب، مؤلف و مطالعه است. سرانه.”

مدیر کتابخانه های عمومی استان قزوین بیان کرد: در شرایطی که سایه تاج تقریباً همه حوزه ها را در رکود قرار داده است، اما کتابخانه ها از این موقعیت نهایت بهره را برده و با کاربران فضای مجازی و از راه های خلاقانه در ارتباط هستند. استدلال کرد که در این دوره محتوای ارزشمند زیادی تولید شد.

وی گفت: کتابخانه های عمومی کشور با بازتعریف و بازنگری ماموریت ها و فعالیت ها، طومارهای مختلفی را در سطح ملی برگزار کردند به طوری که کتابدار هر کتابدار یک کتاب خوان، هر خانه یک کتابخانه، محافل ادبی، راویان بلوغ، متفاوت است. مجالس و هر روز آیه نیز جزء اصلی ترین فعالیت هایی است که در سطح کشور در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام می شود.

100 درصد کتابخانه های عمومی استان قزوین به وای فای رایگان مجهز شدند

محمد بیگی گفت: کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز این روزها اقدام ارزنده ای از سوی همکاران و کتابداران انجام داده اند و با راه اندازی صفحات مجازی در پیام رسان بله و اینستاگرام، کتابخانه اجتماعی تشکیل شده است که امکان تعامل از طریق تولید محتوا را فراهم می کند.

وی گفت: در این ایام حدود 10 هزار برنامه فرهنگی اجرا شده است که این رقم در کشور حدود 240 هزار برنامه فرهنگی است.

این مسئول گفت: 100 درصد کتابخانه های عمومی استان قزوین در شهرها و روستاها به وای فای رایگان برای استانداردسازی کتابخانه ها و ارائه خدمات بهینه به کاربران و عموم مردم مجهز شده اند.

وی بیان کرد: تولید گروه های مطالعاتی و تولید پادکست های کتابخوانی برای معرفی منابع فاخر و ارزشمند ایجاد شد و سمینارها و نشست های متعددی در موضوعات مختلف از جمله موضوعات روانشناختی، مذهبی، والدینی و بصیرتی با حضور افراد و سازمان های مختلف برگزار شد. .

یک میز مرجع مجازی برای رفع نیازهای آموزشی کاربران ایجاد کنید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط حاکم بر تاج، زمانی که مردم دغدغه تامین منابع اطلاعاتی و دسترسی به آن را داشتند؛ از این رو دفتر مرجع مجازی برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی کاربران راه اندازی شد.

محمدبیگی از دسترسی کاربران قزوینی به بیش از 125 میلیون پرونده اطلاعاتی از 1800 پایگاه علمی خبر داد و گفت: اجرای طرح کتاب برای ارائه منابع اطلاعاتی به کاربران در زمان تعطیلی کتابخانه ها با تصمیم ستاد ملی تاج و تخت به نیاز کاربران بود.

وی افزود: اولین کتابخانه عمومی سیار با مشارکت مرکز توسعه سپاه قزوین برای خدمت رسانی به مردم محترم منطقه الموت در استان قزوین راه اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حوزه اعتباری برای نخستین بار به کتابخانه‌ها برای کنترل آسیب‌های اجتماعی اعطا شد. در این میان ماهیت صنعتی استان قزوین ظرفیت خوبی برای حمایت از صنعت در کنار فعالیت های فرهنگی دارد که خوشبختانه شهرستان های البرز، بوئین زهرا و آبیک در این زمینه پیشگام بوده اند.

کتابخانه ها به مراکزی برای تولید علم و رشد استعداد تبدیل شده اند

وی گفت: منابع اهدایی خیرین قزوینی رشد بسیار خوبی داشته است. وی گفت: امروزه کتابخانه ها به باشگاه های فعال فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند و از شکل سنتی در حال حرکت هستند. در زمانی که مردم با حجم عظیمی از منابع اطلاعاتی مواجه هستند، ارائه منابع خوب به مردم ضروری است.

محمدبیگی در پایان گفت: کتابداران به عنوان مشاوران مطمئن و آگاه، منابع فاخری را در راه ارتقای علمی و فرهنگی معرفی کرده و در پیشرفت و توسعه کشور بسیار موثر بوده اند و استعدادها رشد کرده است.

باید بگویم؛ در پایان این مراسم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید