کتاب اشعار آیینی 73 شاعر البرزی با موضوع حراست مقدس منتشر می شود

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779121

مهدی شورگشتی گفت: 105 اثر (از 73 شاعر) به دبیرخانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شده که همگی از ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی شورگشتی رئیس انجمن شعر اتاق آبی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این انجمن به مناسبت هفته دفاع مقدس در 31 شهریورماه سال جاری شعری با عنوان «خاک کلمات» در تالار گفتگوی اداره کل سروده است. -سرلشگر فرهنگ و گرایش اسلامی «در استان البرز شعرخوانی شاعران برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مدیرکل ارشاد البرز در همان جلسه پیشنهاد جمع آوری آثار شاعران ایران کوچک با موضوع حراست را مطرح کرد و مقرر شد انجمن اتاق آبی مسئولیت جمع آوری کتاب را بر عهده بگیرد و این امر مجموعه شعر با حمایت اداره کل برای هدایت استان باید منتشر شود.

شورگشتی گفت: بنابراین پس از این مراسم فراخوان ارسال آثار شاعران استان البرز در تاریخ 31 شهریورماه (همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس) منتشر شد و مهلت ارسال ارسال در 14 سپتامبر تعیین شد.

رئیس انجمن شعر اتاق آبی گفت: هدف از گردآوری این مجموعه شعر; گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال پاسداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که رشادت های آنان در زبان شعر (هنر ملی این مرز و بوم) به تصویر کشیده شده و از سوی دیگر استعدادهای کشف شده و افزایش یافته است. انگیزه در شاعران اساتید و بزرگان ادبی در این زمینه (شعر آیینی) با گرانی استان فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دامنه فراخوان فقط در استان البرز بود، ادامه داد: 105 اثر (از 73 شاعر) به دبیر خانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شد که همگی از ایران بودند.

شورگشتی تاکید کرد: کتاب پس از بررسی و کارشناسی هیئت داوران و انتخاب آثار برگزیده برای چاپ به چاپ های مورد نظر ارسال می شود و فکر می کنم پس از طی مراحل کارشناسی و طی مراحل اخذ مجوزهای مربوطه، ظرف یک ماه آینده منتشر شود.

این مقام مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: پاسخ به دعوت نامه همانطور که در آمار ارسالی به دبیرخانه نیز آمده است بسیار خوب و گسترده است. همین امر باعث شد تا این مجموعه شعر از نظر کمی و کیفی بسیار مطلوب باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید