کتاب مبنای همه سوالات فرهنگی و علمی است/ بازار نشر کتاب خوب نیست


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910800

محمد حسینخانی گفت: بازار نشر کتاب وضعیت خوبی ندارد و دولت ها یا نمی توانند کاری در این زمینه انجام دهند و یا اراده ای در این زمینه وجود ندارد و به جز چند کتاب، کتاب خاصی در چند سال اخیر منتشر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسینکنی در گفتگو با را آرمان; وی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: برای ادامه هر پژوهشی در حوزه های مختلف دفاع مقدس، اجتماعی، فرهنگی و … باید در قالب کتاب باشد و به صورت کتاب باشد. کتابی که مردم دانش و نبوغ خود را به آن نشان دهند. آنها سوالات، معضلات و مشکلات را به جامعه ارائه می کنند.

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» ادامه داد: کتاب به صورت متن در دسترس افراد مختلف است و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برای بهره برداری علمی کتاب ها را مطالعه می کنند.

وی بیان کرد: وقتی کتاب و محتوای خوبی نداشته باشیم عرضه محصولات علمی و فرهنگی را تضعیف می کند، مثلاً علما و افرادی که به دلیل دانش بالا به جایی رسیده اند و اثر خوبی از خود به جا گذاشته اند و مخاطب خود را جذب می کند. .

حسینکنی با تاکید بر اینکه کتاب منبعی است برای کسانی که می خواهند در عرصه فرهنگ فعالیت کنند، گفت: کتاب مبنای همه امور فرهنگی و علمی است و اگر کتاب را منبع نداشته باشیم، حتماً کار ماست. مشکلی خواهد داشت

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه کتاب تعطیل شد و انتشار کتاب افزایش پیدا نکرد و به تعبیری این حوزه تعطیل و نیمه تعطیل بود و در این دوره تولید کتاب در زمینه های مختلف متوقف شد.

وی با بیان اینکه بازار نشر کتاب وضعیت مناسبی ندارد و دولت ها یا نمی توانند کاری در این زمینه انجام دهند و یا اراده ای در این زمینه وجود ندارد و به غیر از چند کتاب، کتاب خاصی در چند سال اخیر منتشر نشده است، اظهار داشت: در سال های اخیر در حوزه نشر کتاب به چاپ رسیده است. کرونا هم باعث از بین رفتن نمایشگاه کتاب و عرضه کتاب شد و در این شرایط که حمایت دولتی نیست و مردم کتاب نمی خرند، برای چه کسانی می تواند کار کند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید