کدام شهدا در تهران تشییع می شوند؟


ساعت: 22:27
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887778

فردا پنجشنبه پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم در تهران تشییع می شود، این مردان خدا چه کسانی هستند و فردا کدام شهدا را تشییع می کنیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم فردا پنجشنبه 22 مرداد ساعت 18 انجام می شود.

این عزیزان چه کسانی هستند؟ تصویر سر بریده یکی از شهدای تفحص شده اخیر غوغا به پا کرد، دیگری شاداب برای کوچکترین شهید مدافع حرم بود که معلوم شد او نیز ملبس به لباس پیامبر است.

محرم ما روز بازگشت عاشقان حسین علیه السلام بود که باید محرم های پر از اشک و غم را در زندگی خود پشت سر بگذارند و اینک در همین حوالی به خاک سپرده می شوند. آنهایی که حرف های سالم زیادی برای گفتن دارند.

شهید حاج عبدالله اسکندری، شهید عزیزی که تصویر بی سر و نیزه اش در دل میلیون ها ایرانی آشوب و اندوه سنگین ایجاد کرد، به شهادت دوستانش همواره بر مقابله با دشمنان و حفظ آبروی مسلمین تاکید داشت. حاج رحیم کابلی یکی دیگر از این شهدا در وصیت نامه خود می نویسد: دوست خود را بشناسید و با او همساز باشید، دشمن خود را بشناسید و از او بیزار باشید و به شما می گویم که دوستی بهتر از ولی فقیه و بزرگتر نخواهید یافت. دشمن از استکبار جهانی.یعنی آمریکا نیست.

مصطفی طشموسی یکی دیگر از شهدای تازه تفحص شده جنگ خان طومان همیشه نگران مردم بود و می گفت: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند که هر چه دارید و هستید از این مردم است و نگران بود که فلانی خدایا. نه، به رهبر قدیمی ما پیر فرزانه پشت کنند.

محمد امین کریمیان، جوانی ملبس به لباس پیامبر(ص) که افتخار شهادت را داشت، در وصیت نامه خود به اهل بیت خود توصیه های زیادی کرد، اما خطاب به همه مردم یک جمله مهم گفت: اگر کسی ردی از عصیان در دل دارد، زیر تابوت دست به من نزند.» و چقدر این جوان از برادران افغان خود در تیپ فاطمیون تعریف می کرد.


5cbdb20f 48a8 4341 a4d8 29d6a29cd2d2 خبر خاکستری

عباس آسامیه دیگر شهید مدافع حرم است که اخیرا تفحص شده است. این شهید عزیز در وصیت نامه خود همگان را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت کرد و دفع دشمن و شیطان را واجب دانست و به نزدیکی دلهای مسلمانان به یکدیگر و همنشینی با نیازمندان اعتقاد داشت.

این شهدا که تا ابد در کنار ملت ایران و مستضعفان جهان ایستاده اند و مراقب ما هستند، روز پنجشنبه 22 مردادماه در میان انبوه ملت قدرشناس ایران تا خانه ابدی خود بدرقه خواهند شد.

محل ملاقات ما و عاشقان الحسین: میدان امام حسین (علیه السلام) تهران، حوالی ساعت 18 پنجشنبه 22 مردادماه، همه بیایم و با ندای نمازگزاران زینب(س) خداحافظی کنیم. .

دیدگاهتان را بنویسید