کدام معلمان شامل مزایای رتبه بندی می شوند؟

کدام معلمان شامل مزایای رتبه بندی می شوند؟

طرح رتبه بندی معلمان یکی دیگر از موضوعات حوزه آموزش و پرورش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که در این سند 90 به آن اشاره شده است.

این لوایح در اوایل تابستان 92 به مجلس تقدیم شد که پس از بررسی مشکلات در مجلس به دولت بازگردانده شد و نمایندگان مجلس خواستار اجرای منابع مالی شدند.

اما مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که طرح رتبه بندی معلمان نباید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، بنابراین در آخرین جلسه شورای دولت در 27 اسفند 93 بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

بر این اساس مرحله اول طرح رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تنی اجرا شد، اما به منظور اعتباربخشی بیشتر، اجرای قانونی و تامین اعتبار این طرح در قانون برنامه ششم توسعه (1396-1396) 1400) دولت موظف شد در مرحله آخر طرحی برای رتبه بندی در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند.

طرح رتبه بندی معلمان یکی از اقداماتی است که ابتدا برای ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. معلمان با 30 سال سابقه تا 35 سال نیز نتایج بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند. به طور کلی هر معلم رسمی یا پیمانی با بیش از 2 سال سابقه کار می تواند از طرح رتبه بندی بهره مند شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که این طرح شامل معلمان، مربیان، مربیان، دانش آموزان، مربیان ورزشی، مربیان، مراقبین سلامت، مشاوران، معاونان و روسای واحدهای آموزشی است. حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از این طرح بهره مند خواهند شد. خواهد بود.

نایب رئیس مجلس ۸ آبان با تاکید بر پایبندی دولت به لایحه رتبه بندی و ارتقای معیشت معلمان گفت: دولت به این لایحه پایبند است و رئیس جمهور نیز بر ارتقای معیشت معلمان تاکید دارد. شکی نیست که وضعیت معیشتی و منزلت معلمان نیاز به بهبود دارد و همه موافق هستند. معلمان مطمئن باشند که هم دولت و هم مجلس در کنارشان هستند و تلاش می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید