کردستان ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف کشاورزی، گردشگری و معدنی دارد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914948

وزیر نیرو با بیان اینکه کردستان در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و معدن ظرفیت بالایی دارد گفت: رمز توسعه این استان آب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، علی اکبر محرابیان امروز در مراسم استقبال از رئیس جمهور مردم کردستان اظهار داشت: بارندگی های خوب و ظرفیت آبی خوب شرایط را فراهم کرده تا اقدامات مناسبی برای توسعه این استان انجام شود.

وی افزود: یکی از خواسته های ساکنان سنندج ارتقای کیفیت آب شرب این شهر بود و با اولویت بندی این دغدغه خوشبختانه امروز شاهد رفع این دغدغه هستیم.

محرابیان به سفر قبلی رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر تابستانی خود به کردستان بر حل این مشکل تا آغاز فصل زمستان تاکید کرد و تا هشت ماه دیگر شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد: آب سنندج از دو تصفیه خانه تامین می شود هفته گذشته آب تصفیه خانه یک که 60 درصد آب شرب شهر را تامین می کند از سد آزاد گرفته شد و امروز تصفیه خانه شماره دو نیز وارد زنجیره مصرف آب شد. سد رها شده است

به گفته محرابیان، سایر تاسیسات آبی نیز در کردستان در دستور کار قرار دارد و امروز پیشرفت پروژه های آبرسانی مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه یک بار شاهد افتتاح یک پروژه آبرسانی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید