کرمانشاه یکی از بهترین استان های کشور از نظر تامین آب شهری است


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877335

معاون برنامه ریزی و اقتصاد مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد کرد؛

مسعود حشایی گفت: استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 99.8 درصد جمعیت را از نظر تامین آب شهری و 83 درصد جمعیت را از نظر روستایی تحت پوشش قرار داده است و از نظر پوشش آب شهری یکی از استان های خوب کشور است. این رابطه . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مسعود حشایی امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل کرمانشاه ویک اظهار داشت: استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 99.8 درصد آب شهری و 83 درصد جمعیت روستایی را پوشش می دهد. داد و از این نظر یکی از استان های خوب کشور از نظر تامین آب شهری است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد کشور افزود: با توجه به اقدامات موثر و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) این میزان در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس با وام 300 میلیارد تنی بیش از 350 روستای استان باید از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

خشایی گفت: پروژه های متعددی در استان کرمانشاه در حال انجام است که مهمترین آنها پروژه آبرسانی سد گاوشان برای شهر کرمانشاه است و انتظار داریم آقای داودی امروز با جدیت این پروژه ها را ادامه دهد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد شرکت مهندسی آب کشور تصریح کرد: مشکل دیگر تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه و 5 تصفیه خانه فاضلاب دیگر است که در حال توسعه هستند و امیدواریم با اقدامات ویژه برای آب و فاضلاب به نتیجه برسیم. .

خشایی بر توسعه شبکه فاضلاب تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استانی را افزایش دهیم و همچنین برای 20 درصد جمعیت کرمانشاه که در حال حاضر از فاضلاب سنتی استفاده می کنند اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم، می توانیم از پساب در صنعت و آبیاری عرصه های سبز استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد کشور ملاک ارزیابی خدمات کاکاوند در دوران تصدی وی را قدردانی و رضایت مردم دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید