کرمان در کنار حاج قاسم مکتب قهرمانی و مقاومت را به کشورهای دیگر جهان می آورد

ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798156

امان الله گرایی گفت: نام سردار جاودانه مانده و الگویی برای جوانان شده است. مانند خرازی ها، همت، باکری، جهان آرا، متوسلیان، باقری، فرماندهان جنگل، رئیس علی دلواری; در مورد منطقه ایران نمی توان گفت، اما فقط نام یکی از قهرمانان آن ذکر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: پایگاه های مقاومت مختلفی به ویژه در تاریخ مانند خراسان، آذرآبادگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان وجود داشت که هر کدام به ارمغان آوردند. قهرمانان بزرگ جامعه ایران در زمان خود.

وی افزود: زوج طاهر، یعقوب لایت و بابک هرمدین بوشهری، قهرمانانی بودند که نامشان در تاریخ به خوبی مطرح است و هر کدام نمادی از قهرمانی بودند و امروز کرمان با وجود شخصیت بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی، صادر کرد. قهرمان ملی جهان سردار دل مرد بزرگی است که در تمام زمینه های اعتقادی، اخلاقی، عملی و مهمتر از همه قهرمان بود زیرا در واقع توانست در مقابل مهاجمانی که به سرزمین ما حمله کردند بایستد.

این جامعه شناس اذعان داشت: متجاوزانی که داعش منحوس و منحوس را تا 8 سال دفاع مقدس و امنیت در جنوب شرق از میدان خارج کردند و توانستند نام خود را فراتر از مرزها ماندگار کنند و جوانان امروز ما چه موافق باشند و چه موافق. با آنها مخالفم، به وجود شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار می کنیم.

دنیا از اقدام جنون آمیز ترامپ منزجر شده است

وی تاکید کرد: سردار الگوی قرن 20 و 21 است، در واقع مردان بزرگ بسیار کم هستند، اما او با رشادت های خود به کرمان، ایران و حتی جامعه بشری خدمت کرده است و شأن او را می دانیم.

کرایی با بیان اینکه سردار سلیمانی را باید قهرمان جهان دانست، گفت: البته الان مطرح نشده که بخواهیم اقدام کنیم و او از قبل در دنیا شناخته شده است و همه دیوانه وار ترامپ را مقصر می دانند و به او می گویند او را سوار کردند. دیوانه و به او اعتراض کردند که چرا چنین مردی را که برای صلح جهانی کار می کند کشته است!؟

این جامعه شناس افزود: اگر حاج قاسم سلیمانی نبود، خاورمیانه به دلیل تهاجم داعش دچار هرج و مرج می شد و حتی اروپا و کشورهای غربی در خطر بودند. حاج کاسم نه تنها برای ایران و خاورمیانه قهرمان است. شرق، بلکه برای جهان، و ایران زمین پرورش قهرمانان است. او همیشه به قهرمانی اش معروف بوده است.

استاد دانشگاه حراسمی گفت: در طول تاریخ، هر کجا کشور مورد تهدید قرار گرفته، قهرمانان تاریخ آفریده شده اند و به اصطلاح آنقدر جان خود را فدا کرده اند که نام آنها به نام آرش کمانگیر به یادگار مانده است که این شعر را برای او خواند: آره آره جانش آرش صدها هزار تیغ زد تو تیر آرش) چیکار کرد؟! مرز ایران و توران را تقسیم کرد، اما باقی ماند.

کرمان با قهرمانی چون سردار دلا توانست مکتب قهرمانی و مقاومت را به کشورهای دیگر جهان برساند.

وی با بیان اینکه در هر گوشه از ایران قهرمانان جان خود را فدای وطن کرده اند، قهرمانی و مقاومت را برای کشورهای جهان به ارمغان می آورند.

این جامعه شناس با بیان اینکه نام سردار جاودانه مانده و الگویی برای جوانان شده است، گفت: همان گونه که در تاریخ آرش، بابک، رستم و دیگر قهرمانان شهید بوده و هستند؛ و در این میان سردار شهید شدند. مگر قهرمانان آنهایی نیستند که هشت سال از خاک مقدس دفاع کردند!؟ حرازی، همت، باکری، جهان آرا، متوسلیان، باقری، فرماندهان جنگل، رئیس علی دلواری. این را نمی توان در مورد منطقه ایران گفت. اما او فقط نام یکی از شخصیت هایش را ذکر کرد.

ایران پر از قهرمانان زن و مرد است

استاد دانشگاه حراسمی ادامه داد: تنها گوشه ای از ایران را نمی توان نام برد زیرا کل ایران در ادوار مختلف قهرمان پرورش داده است اما اکنون با جواهرات سردار دل نماد قهرمانی است اما این سرزمین پر از قهرمان است. و قهرمانی برای مردانی که جان، مال و خانواده خود را برای حفاظت از ایران فدا می کنند.

کرایی تاکید کرد: دنیا نیز این عشق شهادت را درک کرده است و می داند که ایران توسط سپر بزرگ و قهرمانانه مردمش محافظت شده و خواهد بود و زورگویان جهان اکنون به ایران تکیه دارند و بدانند اگر برای این کار انگشتی دراز شود. شخصیت های جدید کشور در مقابل آنها ایستاده اند.

این جامعه شناس با بیان اینکه ما به سردار بزرگ قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس و دیگر قهرمانان افتخار می کنیم، گفت: ایران فقط مردان قهرمان نیست، حتی همسرانش هم مانند مادران شهدا قهرمان هستند. همسران شهدا؛ در گوشه و کنار ایران زنانی هستند که تاریخ انقلاب به آنها افتخار می کند. فاتحان، بهترین ها، فرنگ ها همه قهرمانند.

استاد دانشگاه حراسمی افزود: همه جای ایران پر از قهرمان است، زن و مرد، زنانی که 3 فرزند خود را در جنگ دادند و با ناراحتی گفتند: من دیگر فرزند و مادر و همسری ندارم که هر کاری با آنها انجام دهد. از کشور محافظت کنید، آنها قهرمان هستند و وجود قهرمانان به زنانی مانند مادرحاج قاسم بستگی دارد. این مادران قهرمان هستند، پس باید در نظر داشته باشیم که تمامیت ارضی ایران توسط قهرمانان احاطه و تامین شده است.

حاج قاسم نماد یک بینش گسترده نظامی و مذهبی بود

قرایی با بیان اینکه حاج قاسم را مظهر دید وسیع می دانیم؛ وی گفت: درک صحیح از به اصطلاح اخلاق نظامی و ماهیت رفتاری; او به عنوان مردی که استراتژی نظامی را خوب درک می کرد، اما از آن سود نمی برد و قهرمانی بود که در میان سربازانش می خوابید، زندگی می کرد، کاخ نبود و مکان خاصی انتخاب نمی کرد، مردمی خوب و مبارز برای دیگران بود. همه روابط؛ نمونه آن شهید سردار قاسم سلیمانی است.

این جامعه شناس گفت: از هر لحاظ کامل است و تیزهوشی نظامی اش معلوم است، به زور این کار را کردند، سردار سخت گیر نبود، اما از قدرت روحی بالایی برخوردار بود.

استاد دانشگاه حراسمی ادامه داد: سردار از همه لحاظ نمونه بود پس اگر نمونه نباشی پیروز نمی شوی این قهرمانی ایران را رقم زد.

این جامعه شناس ادامه داد: دشمنان می دانند و خواهند دانست که اگر به خاک مقدس ایران بروند یا دست دراز کنند دست این قهرمانان هزار و هزار نفری را قطع خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در جهان به ویژه در خاورمیانه از شرق آسیا تا غرب اروپا، از آمریکای جنوبی تا آمریکای شمالی همه او را می شناسند و می دانند چه قهرمان بزرگی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید