کره جنوبی و ایران در حال آغاز مذاکرات برای آزادسازی وجوه بلوکه شده هستند

کره جنوبی و ایران در حال آغاز مذاکرات برای آزادسازی وجوه بلوکه شده هستند

روز جدید : منابع آگاه از کره جنوبی از آغاز مذاکرات این کشور و ایران برای آزادسازی وجوه بلوکه شده ما پس از تحریم های آمریکا خبر دادند.

کره جنوبی یکی از اولین کشورهایی بود که با وجود روابط تجاری قوی با ایران، به محض خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از توافق هسته ای 2018، به سرعت روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کرد. با این حال، نارضایتی عمومی در ایران از واکنش دولت کره جنوبی به توئیت جنجالی سفیر فعلی تهران در خصوص توزیع چند ماسک کاملاً محسوس بوده است، اما سئول در هفته های اخیر اقداماتی را برای معکوس کردن این روند انجام داده است. نتایج مثبتی در آینده داشته باشید.

یک منبع آگاه به یونهاپ گفت کره جنوبی و ایران قصد دارند مذاکرات گروهی را درباره نحوه آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آغاز کنند.

روابط دوجانبه ایران و کره جنوبی پس از انتشار تحریم های آمریکا به دلیل آزادسازی 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده از تهران، تیره شده است.

یک منبع آگاه به یونهاپ گفت: انتظار می‌رود که کارگروه‌ها عمدتاً روی جزئیات روش‌های پرداخت دارایی‌های ایران و در صورت امکان استفاده از کاهش تحریم‌ها تمرکز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید