کره شمالی در حال ساخت یک سیستم مانیتورینگ ماهواره ای است

خبرگزاری دولتی کره شمالی در مورد نوع موشک استفاده شده در این آزمایش اظهار نظری نکرد، اما نمایندگان کره جنوبی و سئول گفتند به نظر می رسد موشک بالستیک از منطقه ای نزدیک پیونگ یانگ شلیک شده باشد که فرودگاه بین المللی آن واقع شده است.

این پرتاب هشتمین آزمایش در سال جاری و اولین آزمایش از ژانویه بود که کره شمالی تسلیحات هسته ای داشت.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در 30 ژانویه انجام شد، زمانی که یک موشک بالستیک میان برد Hwasung-12 به مخروط دماغه آن شلیک شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، آزمایش روز یکشنبه صحت سیستم انتقال داده را تایید می کند و به دستگاه های پایش ارتفاع با “عکاسی عمودی و مایل از یک منطقه خاص از زمین” با دوربین های نصب شده بر روی ماهواره های شناسایی کمک می کند.

پیش از این رسانه های دولتی دو عکس از شبه جزیره کره را از فضا منتشر کردند. توسعه یک ماهواره اطلاعات نظامی یکی از پیشرفت هایی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سال گذشته برای آن خواست.

به گزارش خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ، کره شمالی در تلاش برای توسعه چنین فناوری است زیرا کره جنوبی قصد دارد در ماه مارس یک پرتابه فضایی با سوخت جامد را به عنوان بخشی از پروژه استقرار ماهواره های نظارتی نظامی برای نظارت بر کره شمالی آزمایش کند.

کره شمالی تاکنون حداقل دو ماهواره را با موفقیت پرتاب کرده است که آخرین آنها در سال 2016 بود. هیچ یک از آنها نباید کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید