کرونا و تهدید سلامت مردم؛ وضعیت قرمز شهرها در شرف افزایش است


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884376

نوع جدیدی از کرونا در راه است و برای جلوگیری از قرمز شدن شهرها باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، کرونا ویروسی و میهمان ناخوانده ای است که در سال های اخیر جان بسیاری از مردم را گرفته و خطرات تلخی از رکود بازار گرفته تا تعطیلی شهرها و شلوغی بیمارستان ها و افزایش جمعیت را به همراه داشته است. تسلیم کرونا شده اند.

در سال گذشته با اقدامات دولت و واکسیناسیون جهانی، آمار همه گیری کرونا در کشور کاهش یافته، بیمارستان ها آرام گرفته اند و دوباره شاهد روزهایی خواهیم بود که دیگر خبری از کرونا نیست و ویروس وحشتناک شیوع پیدا کرده است. شکست خورده است.

اما این روزها خبرهایی مبنی بر ظهور مجدد کرونا و قرمز شدن شهرها به گوش می رسد زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی و تعداد واکسیناسیون ها در جامعه کاهش یافته است.

باز هم لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و همراه با مسئولین واکسینه شوند.


خطر افزایش شهرها به وضعیت قرمز

در همین رابطه علی نیکو نیهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: با ادامه روند فعلی و شیوع سویه جدید کرونا، تعداد پرتقال و شهرهای قرمز استان افزایش خواهد یافت.

وی به روند افزایشی مبتلایان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تزریق واکسن کرونا در نوبت اول در استان ایلام 87 درصد، دوز دوم 80 درصد و نوبت سوم 38 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: 57 مرکز واکسیناسیون در استان در حال انجام کار واکسیناسیون هستند و ساعت کار مراکز واکسیناسیون استان از ساعت 7 صبح تا 13 و 30 دقیقه است.

نیکو نهاد از افزایش نگران کننده بستری ها با شیب خطرناک صعودی در استان خبر داد و گفت: تعداد بستری ها و بیماران نسبت به ماه های گذشته رو به افزایش است که باعث می شود وارد پیک بعدی کرونا شویم.

وی افزود: این عدد نشان می دهد که مجالس کوچک بسیار خطرناک است و آنچه در شرایط کنونی مهمتر از نقاب زدن است، پرهیز از تجمع و تجمع در منازل، طبیعت، رستوران ها، محافل عزاداری است و پایان جشن عروسی و سایر آداب است.


کرونا همچنان میهمان ناخوانده مردم است

علی صادقی کارشناس مسائل بهداشتی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: باید با این موضوع کنار بیاییم که کرونا همچنان یک مهمان ناخوانده است که قصد رفتن ندارد.

وی افزود: واکسیناسیون عمومی در حال گسترش است، اما حتی واکسینه‌شدگان نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا ویروس کرونا هر روز جهش می‌یابد که طی آن افراد بیشتری را مبتلا می‌کند، بنابراین تا چند سال آینده پیش‌بینی می‌شود. نیز در کشور باقی بماند.

صادقی همچنین گفت: برای کنترل شیوع ویروس کرونا باید محدودیت ها به شدت رعایت شود اما با سیاست هایی که معیشت مردم را تامین کند.

این کارشناس سلامت تصریح کرد: در ایران اسلامی در توسعه اقتصاد دیجیتال خلأ وجود دارد که در سایر کشورها با توسعه نرم افزار، سخت افزار، بازی های رایانه ای، پلتفرم ها و … توانسته اند به منبع درآمد خوبی دست یابند. حضور فعال و برنامه ریزی برای طراحی کسب و کار اینترنتی در این شرایط ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید