کریدور بزرگراه غرب فرصتی برای توسعه آذربایجان غربی است


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839637

نگاهی به اهمیت کریدورهای ارتباطی برای اتصال فضای خرده فروشی در کشور؛

کریدور بزرگراهی در غرب کشور فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان غربی است و تکمیل این کریدور بزرگراهی یکی از الزامات توسعه شاخص های توسعه محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ آذربایجان غربی به عنوان شمال غربی ترین استان ایران با وجود توانمندی های موجود از زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست.

وجود مرز مشترک با سه کشور، شاخص های منحصر به فرد صنعتی و کشاورزی، برخورداری از منابع آبی، ظرفیت گردشگری و تاریخی از جمله مواردی است که در کمتر استانی در کشور وجود دارد.

علاوه بر این ظرفیت ها، محورهای مواصلاتی و ارتباطی از محورهای اصلی توسعه هستند و از این رو توسعه زیرساخت های حمل و نقل و توجه به راه ها و محورهای ارتباطی به ویژه در آذربایجان غربی که یک پورتال محسوب می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. تجارت با اروپا در این زمینه نیازمند توجه ویژه است.

کریدور غرب کشور به طول 1500 کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) خوزستان متصل می کند و 35 درصد از این جاده 547 کیلومتری در استان بوکان ساخته می شود. چندین شهر در امتداد مرز بازرگان در آذربایجان غربی را در بر می گیرد.

تکمیل این کریدور شاهراهی به عنوان یکی از الزامات ارتقای شاخص های توسعه ای در دستور کار مسئولان منطقه قرار گرفته و در حال ساخت و تکمیل آن هستند.


تکمیل کریدور بزرگراه شمال غرب در دستور کار دولت قرار دارد

استاندار آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی شمال غرب در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: کارکرد کامل این کریدور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی و بندر امام از اولویت های کاری است. دولت سیزدهم «در ارتقای شاخص های توسعه.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به شرایط فعلی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این استان یکی از موثرترین راهکارها برای عبور از چالش های اقتصادی است.

وی گفت: موقعیت ممتاز آذربایجان غربی اهمیت ساخت و توسعه راه های استاندارد را دوچندان کرده است و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل کریدور اصلی غرب کشور را در اولویت برنامه های کاری قرار داده ایم.

معتمدیان همچنین توسعه محورهای ترانزیتی مطابق با کیفیت و استانداردهای تعیین شده را یکی از اهداف عدالت محور مدیریت دولتی دانست و تصریح کرد: با استفاده صحیح از منابع و ظرفیت های موجود می توان گام های بلندی در تامین زیرساخت های حمل و نقل برداشت. “


کریدور بزرگراه غرب فرصتی برای توسعه آذربایجان غربی است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی- آذربایجان غربی در این خصوص گفت: احیای جاده ابریشم و بهسازی و مناسب سازی راه های ارتباطی در اولویت برنامه های کاری مجموعه راه و شهرسازی قرار گرفته است. “

محسن حمزه لو با بیان اینکه راه محور توسعه و یکی از عوامل توسعه استان است، افزود: امسال با افزایش کارگاه های راهسازی، محورهای مواصلاتی در حال توسعه و چهار جانبه آذربایجان غربی توسعه می یابد. سرعت بخشیدن.”

وی گفت: یک چهارم پایانه های مرزی در آذربایجان غربی قرار دارد و بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه خدمات 30 کارگاه راهسازی در آذربایجان غربی وجود دارد و در سفر ریاست جمهوری تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت برای توسعه استان نهایت استفاده را ببریم. .

حمزه لو گفت: کریدور بزرگراه غرب کشور فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان غربی است و در توسعه این پاس بین المللی فعالیت ها به صورت شبانه روزی و تاکنون بیش از 380 کیلومتر با 75 کیلومتر انجام می شود. % پوشش کامل شده است.”


531 کریدور اصلی غرب کشور تحت بار

پیمانکار پروژه بزرگراه غرب کشور نیز در این خصوص گفت: 25 درصد کریدور بزرگراه غرب کشور زیر 50 کیلومتر تردد داشت.

گلمرضا هورامی که برای بازدید از محورهای مهاباد – میاندوآب و ترشکان – مهاباد به آذربایجان غربی سفر کرده است، گفت: برای ساخت این میزان راه ارتباطی 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: طول کل کریدور بزرگراه غرب کشور 1445 کیلومتر است که 4 کیلومتر آن در حال ساخت است.

پیمانکار پروژه بزرگراه غرب کشور گفت: مطالعات احداث 350 کیلومتر کریدور بزرگراه غرب کشور و مناقصه به این میزان در حال انجام است.

هورامی در خصوص روند اجرای این پروژه بزرگ راهسازی گفت: ظرفیت آذربایجان غربی با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کریدور بزرگراه غرب کشور بسیار مناسب است و قرار است اقدامات لازم برای تخصیص تسریع شود. اعتبار. . “


کریدور بزرگراه غرب کشور، نقطه اتصال مناطق تجاری کشور

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: کریدور بزرگراه غرب کشور در آذربایجان غربی یکی از شریان های اصلی و نقطه اتصال دو است. اشیاء تجاری شلوغ مناطق؛ پایانه مرزی بازرگان جنب بندر امام خمینی (ره) در حال بررسی است.

محمدرضا کدزاده با اشاره به اهمیت تکمیل کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور، اظهار کرد: کریدور بزرگراه غرب کشور در آذربایجان غربی یکی از شریان های اصلی و نقاط اتصال دو منطقه تجاری به شمار می رود. پایانه مرزی بازرگان جنب بندر امام خمینی (ره) در حال بررسی است.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: کریدور بزرگراه غرب بر نقش آذربایجان غربی در ترانزیت مناطق تاکید دارد.

لازم به ذکر است توسعه و تکمیل پروژه های زیرساختی راهسازی و حمل و نقل جاده ای برای توسعه آذربایجان غربی از اولویت خاصی برخوردار است که باید در سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید