کریس مورفی: احیای برجام بهترین گزینه برای واشنگتن است

کریس مورفی: احیای برجام بهترین گزینه برای واشنگتن است

روز جدید یک سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با رسانه های عربی تاکید کرد که احیای برجام بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقه است.

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر گفت: ما در لحظه حساسی با تهران هستیم و این به دلیل اقدامات ترامپ و تصمیم او برای خروج از توافق هسته ای است.

وی تاکید کرد: امیدواریم هنوز فرصتی برای احیای برجام وجود داشته باشد و این بهترین کار برای واشنگتن و منطقه است.

مورفی در خصوص کشته شدن شیرین ابواکلا توسط رژیم صهیونیستی گفت: ما خواهان اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات دولت آمریکا در این زمینه هستیم.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در مورد جدیدترین ها صحبت کردم. وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم

آقای بورل از اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران و ابتکار ما برای غلبه بر موانع و حل اختلافات باقیمانده در مذاکرات قدردانی کرد و گفت به تلاش‌های آنها برای نزدیک‌تر کردن ایران و آمریکا به یکدیگر ادامه خواهد داد.

همچنین از زحمات مثبت و مستمر آقای بورل و مورا تشکر کردم و دلایل اختلافات و حل آنها را توضیح دادم. من به صراحت به آقای مورا گفتم که آمریکا باید اسراف و شک را کنار بگذارد. ما معتقدیم که تصمیمات تکرارپذیر منجر به نتایج قابل تکرار خواهد شد. واقع گرایی مبتنی بر تحلیل صحیح نیاز کنونی حاکمان آمریکا برای دستیابی به یک توافق پایدار است.
من به آقای بورل گفتم که آمریکایی ها با اهرم فشار به نتیجه نمی رسند.

دیدگاهتان را بنویسید