کری مدیرعامل جنجالی پرسپولیس در آستانه دربی استقلال

کری مدیرعامل جنجالی پرسپولیس در آستانه دربی استقلال

یک فینال هیجان انگیز دیگر در راه است تا یک فصل پرماجرا از فوتبال ایران را به پایان برساند. پرسپولیس در این فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ شد و حالا با صعود یحیی گل محمدی و ریکاردو ساپینتو به فینال حذفی این رقابت ها جذابیت بیشتری پیدا کرده است. این دو تیم اکنون چند روز تا فینال فاصله دارند و انتقادات خود را از کری و انتقاد از فشار آوردن به حریف خارج از زمین آغاز کرده اند. آبی ها پس از پیروزی مقابل نساجی و صعود به فینال، تمایل خود را برای انتخاب داور خارجی و ادب تا به اینجا به پرسپولیس اعلام کردند و پرسپولیسی ها اعلام کردند که برای انتخاب داور مشکلی ندارند و گل محمدی نیز انتقاد کرد. سلیقه و کم کاری او با ساپینتو پس از درگیری با داوران. خجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال نیز مدعی شد که سرمربی پرسپولیس قصد دارد ساپینتو را تحت فشار قرار دهد.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با تشکر از بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیمش برای صعود به فینال گفت: نمایش خوب دیگری را دیدیم و آنچه هواداران می خواستند اتفاق افتاد. پرسپولیس همیشه به بهترین اتفاقات فکر می کند و بسیار خوشحالیم که توانستیم قهرمانی لیگ را که اتفاق بزرگی بود، ببریم و حالا در فینال هم ظاهر شدیم. بازیکنان و اعضای تیم کار بزرگی انجام دادند و جای هواداران ما واقعا خالی بود و امیدوارم روز 10 کرداد نیز روز خاطره انگیزی باشد و با قرمز کردن سکوهای آزادی پشتوانه بزرگی برای تیمی باشند که با همه وجود مشکلات و فشارها توانستند خواسته های آنها را برآورده کنند.

درویش درباره مناظره های داوری و بردهای این تیم گفت: باید بر اساس آمار صحبت کنیم. من در یک برنامه بودم و گفتند حدود 18-19 اشتباه داوری مقابل پرسپولیس و حدود 15 اشتباه برای استقلال بوده است. خب اینجا همه چیز علیه ماست. نمیدونم دوستان دنبال چی هستن شاید انتقاد داشته باشیم اما همیشه به داوران احترام گذاشته ایم و گفته ایم اشتباهات داوری جزو فوتبال است. آنقدر قوی هستیم که حتی با اشتباه داوری هم می توانیم قهرمان شویم. آیا خطای داور امتیاز کمتری دارد؟ شاید بگویید یک اشتباه امتیاز بازی را می گیرد، اما باید در نظر داشته باشید که وقتی یک امتیاز را به خاطر اشتباه از دست می دهید، این مشکل در بازی های دیگر از نظر روحی هم روی شما تاثیر می گذارد. بازیکنان و اعضای تیم ما به ایمان زیادی رسیدند و با تکیه بر توانایی های فنی خود، از این نقطه به بعد لیگ را با قدرت شکست دادند و قهرمان شدند و حالا در فینال هستند. در این دیدار حذفی نیمه نهایی، دو اشتباه بزرگ حریف هنگام گرفتن پنالتی انجام شد. آیا تیم ما کنار رفت و ناامید شد؟ شاید آن دو اشتباه به قیمت فینال تمام می شد. اگر کسی می‌خواهد بگوید اشتباه بوده، این ما هستیم، نه تیمی که پنالتی حریف را از دست می‌دهد و گل آفساید دریافت می‌کند یا توپی را که از خط عبور نمی‌کند گل می‌کند. ما نمی‌خواهیم وارد این ماجرا شویم و بگوییم برای شما کاری کردند و برای ما کار نکرد. ما به تیم ایمان داریم، بالاترین اعتماد و امنیت را در کادر فنی داریم و هوادارانی داریم که در دنیا همتای خود را ندارند و هر کاری برای حمایت از تیم انجام می دهند. ما یک تیم واقعی هستیم و این نقطه قوت ماست و برای بهترین چیزها می جنگیم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: دربی پیش رو انتقام از رقیب است: دربی اول یا دوم؟ دربی قبلی را به شایستگی بردیم و با همان ایمان و اعتقاد خود را برای این بازی آماده می کنیم. آقای گل محمدی گفتند باید پای بازیکنان طلا پوشیده شود و این اعتقاد ما هم هست. ما به تک تک آنها ایمان داریم و مطمئن هستیم که بار دیگر با موفقیت خود همه ایران را خشنود خواهند کرد.

درویش درباره درخواست حریف برای در نظر گرفتن داور خارجی گفت: ما همیشه به داوران احترام گذاشته ایم. ما برای هر اشتباهی مقابل تیممان در مسابقات آماده شده ایم که قطعا ناخواسته است. من مدیرعامل اشتباه می کنم، بازیکنان و مربیان هم می توانند اشتباه کنند، حتی داور. گفتم در این دیدار مقابل هواداران، آیا می شود در نیمه نهایی دو پنالتی اشتباه علیه شما زد؟ واکنش تیم ما چه بود؟ بیرانوند مثل شیر توپ را گرفت و بازیکنان و اعضای فنی با قدرت سه گل به ثمر رساندند تا شایستگی خود را نشان دهند. ما به همه داوران احترام می گذاریم و شاید شکایت های زیادی وجود داشته باشد، اما اکنون زمان تمرکز تیم است و همه چیز به پایان فصل مربوط می شود.

از هواداران می خواهم در این مدت تا فینال بهترین حمایت و روحیه را از بازیکنان و اعضای تیم داشته باشند و به امید خدا برای دومین قهرمانی و انشاالله سه گانه پیش برویم. حریف تحت فشار است و گفتن چنین حرف هایی طبیعی است و ما به قدرت بازیکنان و توانایی های آنها و همچنین دانش فنی کادرفنی و آقای گل محمدی اعتقاد داریم و برای این بازی آماده می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید