کسب و نشر سیره اخلاقی امام حسین (ع) وظیفه عموم مردم است


ساعت: 16:28
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887710

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: کسب اطلاعات و آگاهی در چارچوب ایمان و اخلاق امام حسین (ع) و اهدافی که برای آن تربیت شده، وظیفه همه مردم ایران است. در بازنشر و انتقال آن به دیگران کوشا باشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال به ملت شریف ایران قوت قاطع عنایت فرماید. اراده برای مقابله با توطئه های دشمن و همیشه ما را در راه او یاری دهد.

وی افزود: این وظیفه همه ملت ایران است که در چارچوب منشور ایمانی و اخلاقی امام حسین (علیه السلام) و اهدافی که قیام برای آن صورت گرفت، اطلاعات و آگاهی کسب کنند و کوشا باشند. در بازنشر و انتقال آن به دیگران .

امام جمعه یزد خطبه های امام حسین (ع) در کربلا و روز عاشورا را از دستورات مهم قابل تحقق دانست و تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه با جدیت بیشتری وارد عمل شوند و به آگاهی مردم کمک کنند.

ناصری تصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونا در سال های اخیر حضور مردم در مراسم مذهبی کاهش یافته و این امر باعث دوری مردم از امور دینی شده است و دشمنان اسلام از این شرایط سوء استفاده می کنند و از فضای مجازی برای تزریق اعتقادات و اعتقادات استفاده می کنند. افکار علیه جوانان ایرانی اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: در ماه محرم و مجالس مذهبی مردم باید در خنثی کردن نقشه ها و فعالیت های دشمنان اسلام بسیار جدی باشند و مردم تلاش کنند تا عقاید و عقاید دینی خود را از افکار مخرب دشمن حفظ کنند.

امام جمعه یزد احساس مسئولیت و بصیرت را لازمه شکست دشمنان اسلام می داند و می گوید: احساس مسئولیت در قبال مجالس امام حسین (علیه السلام)، واجبات شرعی و بصیرت و آگاهی توطئه های دشمنان دین مبین اسلام از جمله مواردی است که هر مسلمانی به آن نیاز دارد و باید نظارت جدی شود تا از ورود افکار دشمن به جامعه جلوگیری شود.

ناصری بیان کرد: مشکلات و مسائل مادی نباید باعث بی توجهی به مشکلات معنوی شود و دستگاه های اجرایی در این ایام با اقتدار بیشتری عمل کنند.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی باید با توجه به شرایط معیشتی و دغدغه های مردم جامعه، مطالبات رهبری را در ماه محرم بیان کنند و با اجرای آن برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به موضوع تبلیغات و بودجه های مربوط به آن گفت: تاکنون دولت های مختلف آن طور که شایسته است به بودجه های فرهنگی توجه نکرده اند و رد حوزه فرهنگی در تبلیغات توسط سازمان ها و نهادهای مختلف کار می کند. مشکلات فرهنگی در عرصه های مختلف ایجاد کرد.

ناصری تصریح کرد: توزیع بسته ها و آثار فرهنگی و مذهبی به صورت عدالت محور در استان برای کمک به بهبود شرایط فرهنگی استان و کشور ضروری است و امیدواریم بتوانیم رسالت فرهنگی خود را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید