کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا نایب قهرمان ایران در قرقیزستان / 2 طلا، 4 نقره و 2 برنز در بیشکک


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877372

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز به مقام نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی در روزهای 9 و 30 خردادماه در بیشکک مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی نوجوانان، احمدی تا 45 کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در گربه برگزار شد. از 60 کیلوگرم، سید رضا آذرشب در گربه. 80 کیلوگرم محمدرضا گلامی در گربه مدال نقره گرفت. 51 کیلوگرم و حمیدرضا کشکر در گربه. 92 کیلوگرم مدال برنز گرفت.

در جدول رده بندی تیمی ایران با 174 امتیاز دوم شد و قرقیزستان با 182 امتیاز و قزاقستان با 170 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در دسته تا 45 کیلوگرم که 7 کشتی گیر حضور داشتند، این رقابت ها در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار می شود و پیام احمدی به صورت دوره ای در دور نخست مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم 8 بر صفر یوگن خان از کره جنوبی را شکست داد و در دور سوم شهزاد روزیخانوف از ازبکستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه 10 بر یک عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 4 مغلوب شهزاد روزیکانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در دسته تا 48 کیلوگرم که 7 کشتی گیر در آن حضور داشتند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و سپس با نتیجه 7 بر 3 از سد رونیت شارما از هند عبور کرد و به سد رونیت شارما رسید. نیمه نهایی احمدی وفا در این دیدار با نتیجه 5 بر یک سردار هلمرزایف از ازبکستان را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل رونیت شارمن از هند با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن منهای 51 کیلوگرم محمدرضا گلامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر عبدالعزیز الکامدی از عربستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی همچنین با نتیجه 9 بر 7 مغلوب کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان شد و راهی پلی آف شد. گلامی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر از سد یون گیون جین کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر 4 مغلوب احههوجا از قرقیزستان شد و کمالی به دلیل شکست این مبارز در نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر سئومون هاک از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور دوم حسین حسن اف تاجیک را با نتیجه 9 بر 7 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرشکار 8 بر صفر شاتلیک یونسوف از ترکمنستان را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در فینال با نتیجه 8 بر 5 مغلوب جانتورو میرزالیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن منهای 65 کیلوگرم اهورا بویری پس از استراحت در دور اول دور دوم مقابل اکوبیر انگوروف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 4 شکست خورد و با شکست این حریف از دور رقابت ها کنار رفت.

در دسته تا 71 کیلوگرم با حضور 7 کشتی گیر مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار می شود که محمد مرادی در اولین دیدار با نتیجه 8 بر 3 مقابل امیر شاه وهابوف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهی از ژاپن با نتیجه 7 بر 4 پیروز شد و به عنوان دوم گروه راهی نیمه نهایی شد. مرادی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 از سد ژومارت آرالوف قرقیزستان گذشت و جواز حضور در فینال را کسب کرد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 2 امیرشاه وهابوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم سیدرضا آذرشب در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر مقابل کامران بیک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال با نتیجه 6 بر 5 مغلوب ایزی یانیشف از قرقیزستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم حمیدرضا کشکار در دور نخست مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و راهی پلی آف شد. کشتکار در این دیدار 8 بر صفر اوتام رانا از هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه 7 بر یک بهرام کوربانوف از قرقیزستان را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر سی یون کیم از کره را شکست داد و راهی فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر پاردیپ سینگ هوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی برترین ها به شرح زیر است:
45 کیلوگرم: 1- شهزاد روزیکانوف (ازبکستان) 2- پیام احمدی (ایران) 3- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
48 کیلوگرم: 1- روهیت شارما (هند) 2- علی احمدی وفا (ایران) 3- آرسن جمعه (قزاقستان)
51 کیلوگرم: 1-روان بکیموف (قزاقستان) 2-کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) 3-محمدرضا گلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
55 کیلوگرم: 1- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) 2- هورشیدبک نورمحمداف (ازبکستان) 3- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدالاخادجا (قرقیزستان) … 8- محمد کمالی (ایران)
60 کیلوگرم: 1- جانتورو میرزالیف (قرقیزستان) 2- ابوالفضل میرشکار (ایران) 3- یوسف آشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
65 کیلوگرم: 1- کوتمان تامیربکوف (قرقیزستان) 2- سونات عبدالله یف (تاجیکستان) 3- کاکابای کاکابایف (ترکستان) و سرگزی عبدیهادر (قزاقستان) … 7- اهور بویری (ایران)
71 کیلوگرم: 1- محمد مرادی (ایران) 2- امیرشاه وهابوف (ازبکستان) 3- ژومارت آرالوف (قرقیزستان)
80 کیلوگرم: 1- آسان جانیشوف (قرقیزستان) 2- سیدرضا آذرشب (ایران) 3- محیط هوهر (هند) و بی بیت کورگانف (قزاقستان)
92 کیلوگرم: 1- سیرگابای اولو نوربولات (قرقیزستان) 2- چینبک رزاکولوف (قزاقستان) 3- حمیدرضا کشکار (ایران) و جه نو چوی (کره جنوبی)
110 کیلوگرم: 1- محمد جهانگیری (ایران) 2- پاردیپ سینگ کوشا (هند) 3- کوانیش آمانگلدی (قزاقستان) و شی یون کیم (کره جنوبی)

جدول رده بندی تیمی: 1- قرقیزستان 182 امتیاز 2- ایران 174 امتیاز 3- قزاقستان 170 امتیاز 4- ازبکستان 133 امتیاز 5- هند 121 امتیاز 6- کره جنوبی 94 امتیاز 7- ژاپن 86 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید