کشتی قهرمانی آسیا شانس کسب 5 مدال برای آزادکاران ایرانی در روز آخر / در انتظار شکسته های پوکر طلا!


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834024

نمایندگان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان شانس کسب 5 مدال رنگی از مسابقات قهرمانی آسیا را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان برگزار شد و پس از آن 5 وزن دوم اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم و آغاز رقابت های نمایندگان تیم منتخب کشتی کشورمان آغاز شد.


وزن 61 کیلوگرم; داریوش حضرت گلی زاده در دور اول با نتیجه 9 بر 6 مقابل سانگ چوی از کره جنوبی به برتری رسید. وی در دور دوم کشتی گیر آسیایی الاصل روسی البیگ علیبیبوف از بحرین را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 5 از سد اکبر قربانوف قزاقستان گذشت و راهی فینال شد.


وزن 74 کیلوگرم; یونس امامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی ژاپن را با نتیجه 7 بر 5 شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی بیامبادورجورد اردن از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. امامی برای کسب مدال طلا با نورکیا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.


وزن 86 کیلوگرم; محسن مصطفوی در دور نخست در ترکمنستان 10 بر صفر دولت مراد اورازگیلیف را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مقابل دیپاک پونی دارنده مدال نقره جهان از هند شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی دیدار رده بندی شد. مصطفوی در این دیدار به مصاف گوان اوک کیم از کره جنوبی می رود.


در وزن 92 کیلوگرم; امیرحسین فیروزپور در دور نخست آدیلت داولبایف دارنده مدال های نقره و برنز آسیایی بازی های آسیایی قزاقستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را شکست داد و راهی فینال شد. فیروزپور در فینال به مصاف اوگیلوخ داگوادور از مغولستان می رود.


وزن 125 کیلوگرم; پس از استراحت در دور اول، یدولا محبی در دور دوم با نتیجه 11 بر 2 سرداربک هولماتوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 باتمانگا آنغتسوشین از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محبی در دیدار پایانی مقابل علیشیر ارگالی به مصاف قزاقستان می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید