کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892182

فرماندهی مرزبانی کشور گفت: مرزبانی دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم مخفی و عملیاتی موفق به توقیف دو دستگاه خودرو تویوتا و مقادیری مهمات جنگی، یک تن و 400 کیلوگرم تریاک شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی فرجه، گروهبان احمدعلی گدرزی فرماندهی انتظامی مرزبانی کشور گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم مخفی و عملیاتی موفق به رهگیری دو دستگاه خودرو تویوتا و توقیف یک تن مهمات شدند. و 400 کیلوگرم تریاک کشف کنید

وی افزود: ماموران مرزبانی هنگ مرزی سراوان به منظور کنترل و حراست از مرزها و مقابله قاطع با هرگونه تجاوز به خاک ایران اسلامی با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی به دنبال این هستند. سرنخ هایی مبنی بر قصد متجاوزان مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به کشور در منطقه مرزی اسفندک و با برنامه ریزی دقیق عملیاتی، تقویت اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده، مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزبانان هنگ مرزی سراوان در قالب چند گروه مخفی و عملیاتی با اجرای عملیات منطقه مورد نظر را تحت کنترل خود درآوردند. یک کمین هدفمند و اجرای طرح بازداشت و با حمایت اطلاعاتی و رهبری عملیاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان موفق به کشف محموله مواد مخدر شد.

فرماندهی مرزبانی کشور گزارش داد: قاچاقچیان که قصد داشتند با دو دستگاه خودرو وارد کشور شوند، به محض مشاهده مرزبانان اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند که بلافاصله ماموران با اتخاذ موضع و شگرد عملیاتی مناسب واکنش نشان دادند. براثر آتش شدید مرزبانان، قاچاقچیان نتوانستند مقاومت کنند، محل را باریک یافتند و با رها کردن خودرو و رها کردن محموله مواد مخدر از محل متواری شدند.

سردار گدرزی همچنین گفت: مرزبانان مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق به کشف و ضبط دو دستگاه خودرو تویوتا و مقادیری مهمات جنگی و کشف یک تن و 400 کیلوگرم تریاک شدند.

وی با قدردانی از زحمات مرزبانان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرزهای وسیع ایران اسلامی در سال تولید، حمایت و رفع موانع با حضور شبانه روزی مرزبانان و با کمک سایر اطلاعات و … نهادهای امنیتی و با حمایت همیشگی مرزنشینان غیور زندگی و هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … در امنیت کامل و خطرناکتر از همیشه برای تجار مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان و اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید