کشف بیش از 47 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877838

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان؛

زندی گفت: سال گذشته بیش از 248 تن در استان کشف شد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 47 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، علی زندی در نشست خبری پنجم تیر سالروز روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تولید بیش از 84 درصد تریاک جهان در افغانستان متأسفانه یکی از تولیدکنندگان است. پورتال های قاچاقچیان مواد مخدر

وی افزود: تقدیم بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در کشور و بیش از 480 شهید در استان به مبارزه با مواد مخدر نشان از عزم و اراده ایران اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: امروز هیچ دولتی به تنهایی قادر به مقابله با مواد مخدر نیست و کمک های بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این بلای خانمان سوز بسیار ناچیز است.

وی گفت: اعتیاد یکی از بدترین بیماری های بشری است و در حالی که با تاج مبارزه می کنیم باید در این عرصه مبارزه کنیم و همه باید در این زمینه مطالبه گر باشند.

زندی ادامه داد: متأسفانه خیرین وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر نشده اند و بهبود یافتگان از تله اعتیاد فاقد شناخت اجتماعی در جامعه هستند و اگر تاکنون موفقیتی در زمینه درمان معتادان حاصل نشده است به دلیل عدم وجود معتادان است. بعد از درمان کار کنید.”

وی بیان کرد: خانواده ها نقش مهم تری در درمان معتادان و مقابله با این معضل اجتماعی دارند چرا که خانواده مهمترین و اولین کانون انسان سازی است و مادر در این زمینه مهم ترین نقش را ایفا می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: امروز مافیای مواد مخدر تلاش می کند جامعه پویای ما را فلج کند که در این زمینه خانواده ها باید بسیار هوشیار بوده و با فرزندان خود ارتباط عاطفی و دوستانه برقرار کنند.

وی گفت: یکی از کلیدواژه های مبارزه با مواد مخدر نشاط اجتماعی است که باید از امکانات ورزشی در این زمینه استفاده شود.

زندی گفت: 16 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان وجود دارد و در حال حاضر 10 هزار و 56 نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

این مسئول ادامه داد: مجوز ساخت کارخانه استخراج دارو نیز در استان صادر شد و تاکنون جلسات متعددی با بخش خصوصی و امنیتی برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه 5 تیرماه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیش از 45 تن انواع داروهای غیردارویی در زاهدان امحا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید