کشف 503 میلیارد تن کالای قاچاق در استان زنجان / افزایش 373 درصدی کشف کالای قاچاق در زنجان


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808973

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق در زنجان گفت: در 10 ماهه امسال 503 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که نسبت به نمونه مشابه 373 درصد رشد داشته است. سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ ایرج هانی پور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه حفظ نظم و امنیت عمومی با هدف انجام فعالیت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای دستیابی به توسعه کشور است، گفت: پلیس همگام با تحولات جامعه رویکرد خود را نسبت به جرم و امنیت تغییر داده است. متناسب با این تغییر، نقش شهروندان در کنترل و پیشگیری از وقوع جرم نیز تغییر خواهد کرد و نیازمند مشارکت بیشتر آنان است که در قالب گفتمان جدید تامین اجتماعی ارائه می شود.

وی بیان کرد: اصول پلیس جامعه محور، بهره گیری از مشارکت مردمی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، ارائه آموزش های عمومی و اطلاع رسانی مستمر و… این نهاد را به سمت ایجاد ساختاری جدید سوق داده و به تدریج به ساماندهی تخصصی می پردازد. پلیس.


رابطه مردم و پلیس را به عنوان یک اصل سازمانی بپذیرید

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تعامل و مشارکت مردم و نیروی انتظامی به معنای تلاش های پراکنده، دوره ای و ناهماهنگ نیست، بلکه به طور کلی پیشنهاد می شود به عنوان یک اصل سازمانی مشابه اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در این صورت دستیابی به امنیت پایدار منوط به استفاده از اقدامات نرم افزاری چند جانبه است و مستلزم حضور و مشارکت فرابخشی همه نهادها و ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اقتصادی و امنیتی است، گفت: مهربانی از ویژگی هایی است که به پلیس ابراز می شود. توسط مقام معظم رهبری

خانی پور با بیان اینکه قدرت پلیس را می توان به دو دسته قدرت قانونی و اجتماعی تقسیم کرد، گفت: قدرت قانونی پلیس مربوط به نظام اداری است و قدرت پلیس از نظر تشکیلاتی و قدرت اجتماعی، قدرت مردمی است. از نظر جامعه شناسی قدرتی است که مردم به مجریان قانون تفویض می کنند و بسیار مهمتر از قدرت قانونی است.

وی گفت: احترام به پلیس، احساس امنیت و احساس حمایت از پلیس مهمتر از حمایت قانونی است.


پلیس در انجام وظایف خود به اقتصاد مقاومتی کمک می کند

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه با نگاهی به آمار ترافیک و تاثیر آن بر محرومیت از شغل می توان به اهمیت این موضوع بیش از پیش پی برد، ادامه داد: پلیس می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کشور کمک کند در واقع این نهاد با مبارزه با قاچاق کالا از فعالیت های اقتصادی غیرقانونی جلوگیری می کند و به تولید و اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می کند.

وی افزود: پلیس موظف است امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش خصوصی را فراهم کند تا ضمن مبارزه با مفاسد اقتصادی زمینه های توسعه اقتصادی را فراهم کند.


00027ea1 3e50 472f b122 e9436c429d6e خبر خاکستری


نیروی انتظامی بعد از بیانیه گام دوم انقلاب جلو می رود

هانی پور در ادامه از برنامه ریزی بلندمدت پلیس برای رسیدن به سطح پلیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: پس از بیانیه، گام دوم انقلاب رو به جلو است.

وی گفت: یکی از اولویت ها و دغدغه های پلیس برقراری امنیت در فضای مجازی است، علیرغم اینکه دشمن با سرمایه گذاری هنگفت در این زمینه تلاش می کند مردم را ناامید کند. او در حال اقدام است. شما باید راه حل های به روز در این زمینه توسعه دهید.


تقویت نرم افزار و سخت افزار امنیتی پلیس

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی قدرتمند امروز با تقویت سخت افزار و نرم افزار گام مهمی در ایجاد امنیت برداشته است. کارمندان آنها در سازمان پلیس هستند.

وی با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری کیفری و انتظامی است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی فعالیت های اجتماعی را طراحی و مدیریت کرده است که تشکیل معاونت اجتماعی و فعالیت های مختلف ادارات این معاونت بخشی از این برنامه هاست.

هانی پور با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی پلیس علل و منشأهای متعددی دارد، بیان کرد: همانطور که می دانیم شرایط ایجاد جرم در جامعه متنوع و فراوان است اما به دلیل اینکه پلیس وظایف و بودجه هایی برای رفع عوامل و شرایط دارد باعث ایجاد جرم و ناهنجاری نمی شود. در جامعه قانون اعمال آن محدود به اعمال قوانین و مبارزه با مرتکبین و شرایط ایجاد جرم است.

وی ترویج فرهنگ اجتماعی، آشنایی با قوانین و مقررات و به عبارتی آموزش و آگاهی صحیح از نحوه برخورد با مجرمان و خودمراقبتی به ویژه ارتباط با پلیس را گامی موثر فراتر از وظایف اولیه پلیس دانست. و مراکز فرهنگی و آموزشی می توانند بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف عالی فراهم کنند و پلیس را در رسیدن به امنیت مطلوب و مبارزه با جرایم یاری دهند.


یک چشم انداز پلیس را توسعه دهید، توسعه دهید و به دست آورید

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از فناوری روز و تجهیزات علمی روز یکی از برنامه های پلیس است که همواره برای تحقق اهداف سازمانی مورد توجه بوده است، ادامه داد: توجه به توسعه و پیشرفت علم و دانش دیدگاه پلیس نیز این است که ایجاد هفت رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه نیروی انتظامی در راستای همین هدف است.

وی گفت: کشف علمی جرایم با توسعه بانک های اطلاعاتی DNA، اثر انگشت، ترسیم چهره، پلیس 110، ثبت تخلفات رانندگی با دوربین از جمله موارد تجهیز پلیس به فناوری روز است و از سوی دیگر تجهیز شده است. . در تمام نهادهای مجری قانون «آنها به یک کامپیوتر و یک شبکه داخلی متصل هستند.

هانی پور با بیان اینکه متاسفانه امروزه شاهد انواع جرایم، مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم، گفت: بروز این معضلات به عوامل مختلفی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، آموزشی، قضایی و. .. یا به عبارتی این نقص عملکرد سازمان ها و نهادهای مختلف است.


465d954a 64b9 4025 8d9c f6ca5661c8fe خبر خاکستری


حساس سازی، همراهی و تحمیل شعارهای پلیسی برای مسئولین

وی گفت: پلیس به عنوان دماسنج در جامعه شهادت و رصد انواع جرایم، مشکلات و آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد. بنابراین برای رفع و پیشگیری از این مشکلات، همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با هر مشکل ضروری است.»

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: به همین منظور امروز پلیس در کنار سایر تشریح وظایف ذاتی خود، از دیگر سازمان ها و شعار حساس سازی، همراهی و مسئولیت پذیری خواسته تا در راستای ظرفیت های موجود گام های موثری برداشته شود. از نظر ظرفیت انسانی. “برای حفظ و بهبود امنیت.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال های اخیر برای مقابله با قاچاق پلیس راه اندازی شده است، گفت: پلیس تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.


دستگیری ۷۴ نفر از عوامل قاچاق آرد در زنجان

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی با قاچاق آرد افزود: در استان زنجان 74 نفر از عوامل قاچاق آرد توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این حرکت یک حرکت ملی بوده است، افزود: همیشه پیشگیری بر مقابله ارجحیت دارد و پلیس همواره اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

هانی پور با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی برای اجرای شعار و فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی تشکیل شده است گفت: پیشگیری از قاچاق و احتکار از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باند قاچاق آرد در استان زنجان یک باند بسیار پیچیده و حرفه ای بود، گفت: در آن زمان نان دریافت نمی کردند و برخی نانوایی ها به دلیل کمبود آرد تعطیل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال 99 330 هزار تن آرد قاچاق کشف کرد، افزود: این میزان قاچاق بالغ بر 280 میلیارد تن کشف شده است.

وی با بیان اینکه این قاچاق شامل همه چیز از راننده کامیون آرد گرفته تا نانوا، توزیع کننده و حتی ناظران است، گفت: یکی از دغدغه های پلیس برخورد با احتکار در زمان تورم است.


13570 تن روغن خوراکی کشف شد

خانی پور با بیان اینکه در استان زنجان مشکلی با روغن خوراکی نداریم، گفت: در صورتی که روند تکثیر از چرخه خارج نمی شد و بحث انباشت و فروش مجدد مطرح نمی شد، افزود: 13 هزار و 570 تن روغن خوراکی به ارزش 255 میلیارد ریال توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و 33 نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند. صفرا

وی با اشاره به کشف بیش از 20 هزار لیتر روغن موتور قاچاق گفت: در این رابطه بیش از 15 نفر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف استخراج کنندگان ارز دیجیتال که منجر به قطعی برق و برق شد، تصریح کرد: بیش از هزار معدنچی کشف و هفت نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به انباشت شکر دولتی در سال جاری، گفت: بیش از 185 تن شکر کشف و حدود 7 نفر دستگیر شدند.

هانی پور با بیان اینکه با تماس با مردم با شماره 110 این تخلفات را شناسایی و کشف کرده ایم، ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی با بررسی مشکلات و تماس ها این کشفیات بزرگ را انجام داد و انتظار داریم مردم نیز مانند گذشته چنین مواردی داشته باشند. به پلیس


توقیف بیش از 574 دستگاه خودروی قاچاق

وی با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق در زنجان خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 503 میلیارد تن کالای قاچاق کشف شد که نسبت به نمونه مشابه پارسال 373 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف بیش از یک میلیون و 500 هزار لیتر سوخت قاچاق گفت: این کشفیات نسبت به نمونه مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به انهدام یک باند بزرگ قاچاق گفت: بیش از 574 دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید