کشور در آستانه 80 درصد واکسیناسیون / افزایش بیماران زیر 10 سال به دلیل آنفولانزا

کشور در آستانه 80 درصد واکسیناسیون / افزایش بیماران زیر 10 سال به دلیل آنفولانزا

روز جدید قائم مقام ستاد مرکزی کرونا پایتخت گفت: تعداد بیماران زیر 10 سال مبتلا به آنفولانزای فصلی اندکی افزایش یافته است.

تاج یک بیماری مسری است که در سراسر جهان گسترش یافته است. کرونا حدود سه سال است که وجود دارد. تاج یک بیماری خطرناک است. تاج جان بسیاری از مردم را گرفت.

نادر توکلی قائم مقام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار رادیو سلامت تهران درباره مهلت دو هفته ای ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه واکسیناسیون گفت: salamat.gov.ir اولین سامانه ثبت واکسن بر اساس این واقعیت بود. که واکسیناسیون در چه رشته تحصیلی انجام می شود ثبت نام کنندگان اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس و کد شناسایی واکسن را وارد سامانه می کنند و این اطلاعات به سامانه کارت دیجیتال واکسیناسیون وزارت بهداشت هدایت می شود. این کارت به دو زبان موجود است

وی افزود: در صورتی که شهروندان با دو دوز واکسینه شده باشند، می توانند وارد حساب کاربری خود شده و شماره تماس را به نام فرد ثبت کنند و کد احراز هویت را تایید کنند و لینکی را در تلفن همراه خود دریافت کنند که از طریق آن می توان آن را دانلود کرد.کارت دیجیتال واکسن و دریافت. “این کارت را می توان به صورت چاپی ذخیره کرد یا به عنوان یک اتصال در تلفن ذخیره کرد.

توکلی گفت: افرادی که پس از دریافت آن دوز دوز دوم واکسن را دریافت نکرده اند، نهایتاً یک هفته دیگر کارت خود را دریافت می کنند و افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند می توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه و پس از دریافت دو نوبت واکسن، کارت خود را دریافت کنند. کارت

وی گفت: ممکن است افراد دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند اما کارت دیجیتال واکسن خود را از سیستم دریافت نکنند. این افراد باید با مراجعه به بخش واکسیناسیون مراکز بهداشتی درمانی منطقه محل سکونت خود، اطلاعات مربوط به واکسن را تصحیح کنند. این امر در مورد افرادی که یک نوبت واکسن خود را در تهران و دوز دیگر را در شهر دیگری دریافت کرده اند نیز صدق می کند.

توکلی گفت: سامانه امید کامل است. تمامی اطلاعات کارمندان دولت از طریق وزارتخانه ها، سازمان ها و ادارات به این سامانه هدایت می شود. برای کارمندانی که واکسینه نشده اند ابتدا پیامک تشویقی برای تزریق واکسن ارسال می شود و در غیر این صورت مراحل بعدی پیچیده تر خواهد شد. تا زمانی که این افراد واکسینه نشده اند، برای ورود به مطب ها باید آزمایش PCR منفی داشته باشند.

وی افزود: افرادی که مدت هاست واکسینه شده اند نیز می توانند کارت دیجیتال واکسیناسیون خود را از سامانه salamat.gov.ir دریافت کنند.

وی در خصوص انتخاب نظام سلامت به عنوان نظام مرجع، گفت: سامانه های دانشگاهی زیادی مانند سیب و سینا وجود دارد که از این سامانه برای متمرکزسازی اطلاعات استفاده شد.

جانشین رئیس ستاد کل کرون پایتخت با اعلام اینکه سویه Omicron هنوز در کشور مشاهده نشده است، گفت: در دو هفته گذشته که سویه Omicron در سطح جهان مطرح و در آفریقای جنوبی مشاهده شد. ستاد فرماندهی تاج در تهران پروازهای داخل کشور و کنترل مسافران فرودگاه امام را تشدید کرده است. بر این اساس مسافرانی که PCR ندارند اجازه ورود ندارند و افرادی که مشکوک هستند حتی اگر آزمایششان منفی باشد باید در فرودگاه آزمایش PCR انجام دهند. خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از Omicron گزارش نشده است. در حال حاضر وضعیت بسیار مساعد است و تعداد بیماران عروق کرونر در بیمارستان ها به شدت کاهش یافته است. تنها تعداد بیماران زیر 10 سال به دلیل آنفولانزای فصلی اندکی افزایش یافته است.

توکلی بر پوشش مناسب واکسیناسیون در ایران تاکید کرد و گفت: پوشش ناکافی واکسیناسیون باعث شده تا برخی کشورها با ورود اومیکرون قرنطینه را افزایش دهند، اما کشور ما به دلیل حمایت بسیار خوب مردم به آستانه 80 درصدی واکسیناسیون رسیده است. کمک خوب در این زمینه: قرنطینه هوشمند در جوامعی با پوشش واکسیناسیون بالا انجام می شود، اما وجود تاج را نباید نادیده گرفت.

وی در پایان دریافت سه نوبت واکسن کراون (دوز سوم یا دوز تقویتی) را برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری کافی دانست و گفت: حتی با سویه امیکرون نیز به نوبت چهارم نیازی نیست و منابع علمی توصیه نمی شود. در این نگرش

دیدگاهتان را بنویسید