کشیش هایی که می شناختیم با مردم اینطور رفتار نمی کردند

کشیش هایی که می شناختیم با مردم اینطور رفتار نمی کردند

روز جدید یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری اخیرا گفته بود: اگر مانع قانونی نبود، حزب الله در همان لحظات اول، متخلفان را با خود می برد. کشیش هایی که ما می شناختیم اینطور صحبت نمی کردند و با مردم اینطور رفتار نمی کردند. ملاک رفتار آنها فراتر از قانون، شرع و عرف، عقل و اخلاق و خود انسانیت بود.

احمد مسجدجامعی در روزنامه شرق نوشت: در این روزهایی که از ما می گذرد، گاهی مردم اظهاراتی می کنند که اصل حرفشان خلاف معیارهایی است که عمری از آن صحبت می کند و دیگران را به آن دعوت می کند. کسانی که از برتری مردم سالاری دینی و جایگاه والای ارزش های اسلامی ـ انسانی و عدالت خواهی و فقرزدایی علوی سخن می گفتند و بر نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر به عنوان منشور حکومت داری تاکید می کردند. در انتقاد و رد حقوق بشر غربی و کاستی ها و بسیاری گفته اند که در آن سوی دنیا نقض می شود.

از جمله یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری که چندی پیش گفته بود: اگر مانع قانونی نبود حزب الله در همان لحظات اول متخلفان را با خود می برد. کشیش هایی که ما می شناختیم اینطور صحبت نمی کردند و با مردم اینطور رفتار نمی کردند. ملاک رفتار آنها فراتر از قانون، شرع و عرف، عقل و اخلاق و خود انسانیت بود.

یکی از بزرگان بدن در پاسخ به یکی از کارکنان سامانه که مرگ کارتن خواب را به دلیل بیماری ها و اعتیادهای خطرناک بی اهمیت می دانست، این سخنان را بیان کرد که نجات جان مردم وظیفه ما و شماست؛ اما در صورت بروز مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد. حتی اگر چنین مشکلاتی داشته باشند.

معیار ما شرع و اخلاق و انسانیت است. در داستان آمده است که عبیدالله پسر خلیفه دوم پس از مرگ پدرش هرمزان فرمانده سپاه ساسانیان اسلام را پذیرفت و در مدینه زندگی کرد و همچنین دختر جوان ابولو فیروز و چند تن دیگر از ایرانیان. . وقتی این خبر به امیرالمومنین علی (ع) رسید، انتقام او را واجب دانست. هنگامی که حضرت به خلافت رسید، در جنگ صفین، در لشکر معاویه یافت شد. در این زمینه اصحاب پیامبر عبیدالله را بد نامیدند و امیرالمومنین علی (ع) آنها را سرزنش کرد و گفت: دوست ندارم بی احترامی کنید.

این خاطرات ما را به فضای سخنان امیرالمومنین علی (ع) می برد که خطاب به صحابی خاص خود جناب مالک اشتر درباره رفتار خود با مردم توصیه می کند که آنها یا برادران دینی شما هستند یا از نظر انسانیت. ، گونه و شریک شما با شما. یکی دو سال اخیر آقای زیاد آبادی از روحانیون محراب و منبر پایتخت فوت کرد. یادداشتی برایش نوشتم که با حرف های دیگران فرق داشت.

شاید این تفاوت به دلیل دوران مسئولیت من به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر و لزوم توجه به حقوق شهروندی باشد. از فردی که نه به این مسجد رفته و نه از سخنانش چیزی شنیده و چندان به این موضوعات و این شخصیت ها علاقه ای ندارد، توصیف خاصی شنیدم. این بانو می‌گوید خانه‌اش نزدیک این مسجد است و سخنرانشان در تمام این سال‌ها هیچ‌گاه مزاحمتی برای خانه‌های محلی ایجاد نکرده و وسایل نقلیه کسانی که در جلسات او شرکت می‌کنند، مشکلی برای همسایه‌ها و دیگران ایجاد نکرده است. در مجموع متوجه شدم که او شرکت کنندگان را به اخلاق و آداب دینی-اجتماعی و به تعبیر من احترام به حقوق بشر آراسته است. زمانی که این یادداشت منتشر شد، شخصی به من گفت که آن مرحوم در تشییع جنازه صنف فروشندگان خرازی در مسجد ملک بازار تهران روی منبر می رفت و وقتی شنید ازدحام جمعیت باعث اختلال در ترافیک شده است. مجلس خود را به همان صحن و شبستان مسجد منتقل کرد.محدود شد تا رفت و آمد عمومی آسیب نبیند.
را
می توان به سنت روحانیون پیشین گفت و عمل کرد و کسانی را که این طرف و آن طرف که به قول ابوالفضل بیهقی در ذاتشان شر است و به خلق خدا روی نمی آورند توجیه نکرد.

منبع: آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید