کلاهبرداری از 40 هزار نفر به بهانه جام جهانی!

جام جهانی قطر داستان های جالب و عجیب زیادی را به همراه دارد. به گزارش AS اسپانیا، یکی از این رویدادها در ویتنام اتفاق افتاد، جایی که بیش از 40000 نفر فکر می کردند در حال تماشای مسابقه قطر هستند، اما در واقع در حال تماشای یک شبیه سازی فوتبال هستند.

از آنجایی که پخش مسابقات در این کشور برای همه در دسترس نیست، بسیاری تصمیم گرفتند به دنبال یکی از جریان ها باشند و کلاهبرداران با تجربه از این موضوع استفاده کردند. همچنین بیش از 40 هزار نفر ویدئوی با عنوان “زنده: آلمان-ژاپن گروه E جام جهانی 2022” را تماشا کردند اما این مسابقه ساختگی بود.

در حالی که آنها فکر می کردند در حال تماشای یک مسابقه واقعی هستند، در واقع در حال تماشای یک مسابقه شبیه سازی فوتبال از پیش ساخته شده FIFA 23 بودند، کلاهبرداران با ویرایش تصویر موجود در ویدیو و اضافه کردن لوگوی رسمی سعی کردند همه چیز را واقعی جلوه دهند.

یکی از بینندگان فریب خورده می گوید: «تا زمانی که نظرات زیر ویدیو و نمای نزدیک از چهره بازیکنان را دیدم، حتی نمی دانستم دارم فیفا 23 را تماشا می کنم.

رسانه های ویتنامی نوشتند که این یک استثنا نیست، بلکه یک ترفند قدیمی است که کانال های مشابه برای جذب بینندگان به ویدیوی خود و کسب صدها یا حتی هزاران دلار در طول مسابقه از آن استفاده می کنند. از آنجایی که اینترنت در ویتنام از کیفیت پایین تری برخوردار است، مدتی طول می کشد تا بینندگان متوجه شوند که این یک شبیه سازی است و تا آن زمان این ویدیو بازدیدهای زیادی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید