کلاهبرداری پیامکی به نام سامانه ثنا

ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790752

ابراهیم پرسا با ارسال پیامک جعلی به نام سامانه ثنا در استان گلستان نسبت به کلاهبرداری هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم پرسا در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما با بیان اینکه 24 درصد پرونده های پلیس فتا استان گلستان در هشت ماهه نخست سال جاری مربوط به کلاهبرداری رایانه ای بوده است، گفت: خوشبختانه با کمک کارشناسان پلیس فتا توانستیم 98 درصد از این موارد را کشف کنیم.

رئیس پلیس فتا گلستان نسبت به کلاهبرداری با سایت جعلی اخطاریه قضایی هشدار داد و ادامه داد: سایت قوه قضائیه تنها سایت رسمی صدور اخطاریه قضایی است، برخی از کلاهبرداران با ارسال پیامک به برخی از مشترکان موبایل اعلام می کنند در تاریخ مشخصی از شما شکایت خواهند کرد. و برای اطلاعات بیشتر وارد لینک شده و آنها را به این صفحه هدایت می کند.

پرسا خاطرنشان کرد: با توجه به استرس زا بودن موضوع شکایت و اعلام اطلاعیه الکترونیکی و یا کنجکاوی برخی از شهروندان و عدم آگاهی کافی، تحت پیامک وارد ارتباط برقرار شده می شوند.

وی تاکید کرد: زمانی که این افراد روی لینک کلیک می کنند به صفحه ای در سایتی مشابه قوه قضاییه می روند و ابتدا از آنها می خواهند شماره موبایل و کد ملی خود را وارد کنند و در صفحات بعدی به کاربر اطلاع می دهند که می خواهند آن را مشاهده کنند. اخطار هزینه را به صورت الکترونیکی بپردازید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل اینکه مبالغ ارائه شده اندک است و گاهی دو هزار جلد ارائه می شود، وارد این درگاه الکترونیکی جعلی که توسط مجرمان سایبری طراحی شده است، وارد می شوند و سپس تمامی اطلاعات بانکی را با آن وارد می کنند و کد دوم را رمزگذاری می کنند و در نهایت با پیغام خطا مواجه می شود و به همین دلیل این فرآیند چندین بار تکرار می شود که متأسفانه برای هر مرحله درخواست کد دوم، اطلاعات بانکی فرد به سامانه کلاهبرداری منتقل شده و بلافاصله توسط سودجویان سایبری ارسال می شود. سرقت موجودی حساب بانکی

پرسا خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که شورای پلیس فتا و مصرف کنندگان و شهروندان هم استانی باید در صورت دریافت اطلاعیه الکترونیکی، پرونده ها را از طریق سایت رسمی قوه قضائیه به نشانی www.adliran.ir و تحت تعدادی از موارد ارسال کنند. شرایط در صورتی که اطلاعیه الکترونیکی حاوی لینک خاصی باشد و از طریق شماره شخصی ارسال نمی شود و برای بررسی اخطار الکترونیکی مبلغی درخواست نمی کند.

وی گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک، کاربران می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، بخش روابط عمومی، موضوع را با اورژانس سایبری 096380 و همچنین 21822943 و 21822972 گزارش دهند. راهنمایی لازم را دریافت کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید