کلیباف با 194 رای به عنوان رئیس باقی ماند / آقاتهرانی 53 رای، نادران 21 رای و عباسی 3 رای

کلیباف با 194 رای به عنوان رئیس باقی ماند / آقاتهرانی 53 رای، نادران 21 رای و عباسی 3 رای

روز جدید : محمد باکر کلیباف موفق شد اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی پست ریاست مجلس به دست آورد. کلیباف از مجموع 281 رای ماخوذه 194 رای را به خود اختصاص داد. فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران دیگر نامزدهای ریاست جمهوری بودند که عباسی 3 رای، آقاتهرانی 53 رای و نادران 21 رای کسب کردند. 10 رای باطل وجود دارد.

انتخاب اعضای هیئت رئیسه در جلسه سوم در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمد باکر کلیباف موفق شد اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی پست ریاست مجلس به دست آورد.

محمد باکر کلیباف 194 رای از 281 رای را به دست آورد.

فریدون عباسی، مرتضی آقاهرانی و الیاس نادران دیگر نامزدهای ریاست جمهوری بودند که عباسی 3 رای، آقاتهرانی 53 رای و نادران 21 رای کسب کردند.

10 رای باطل وجود دارد.

نمایندگان مجلس در سال های اول و هشتم خرداد 1378 با 230 رای از مجموع 264 رای، محمد باکر کلیباف را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.

در پنجم هورداد سال 1400 در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد، کلیباف با 230 رای در مقابل 18 رای موافق در مقابل فریدون عباسی پیروز شد و برای دومین بار رئیس مجلس شد.

پیش از این حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 خردادماه) مجلس شورای اسلامی کاندیداهای سومین دوره مجلس یازدهم را معرفی کرد که بر این اساس محمد باکر کلیباف، فریدون عباسی دوانی، مرتضی آقاتهرانی و الیا نامزدهای ریاست جمهوری

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس دور اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب نایب رئیس، دبیران و ناظران با اکثریت نسبی و رای مخفی به تفکیک صورت می گیرد. اگر در انتخاب رئیس دور اول اکثریت مطلق وجود نداشته باشد، در دور دوم اکثریت نسبی کفایت می کند.

تبصره 1 – در صورت مساوی بودن آرای رئیس، نایب رئیس، دبیران، سرپرستان حسب مورد به قید قرعه تعیین خواهد شد.

تبصره 2: فردی که در جلسه غایب است در صورتی قابل رأی است که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخاب هیأت رئیسه به طور کتبی نزد نماینده مجلس اعلام کاندیداتوری کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید