کلیباف: در اوج بازدارندگی هستیم/ دشمن می داند که اگر تهدید کند، تهدید می شود

کلیباف: در اوج بازدارندگی هستیم/ دشمن می داند که اگر تهدید کند، تهدید می شود

روز جدید رئیس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن می داند اگر تهدید کند تهدید می شود و اگر اقدام کند ما هم وارد عمل می شویم و پاسخ می دهیم.

محمدباقر کلیباف صبح امروز در مراسم رژه سراسری نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بندرعباس با تبریک این هفته و اشاره به نقش ویژه امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس. وی گفت: امام (ره) کلمه ای جز خدا نیست. جز خدا یک قدمی نگفت و برنداشت و این روح امام بود که توانست اسلام و عزت مسلمین را زنده کند.

وی افزود: عزت، آزادی، عزت و سربلندی کشور مدیون شهدا و امام راحل است و به همین دلیل باید یاد و خاطره شهدا و امام همام را برای همیشه گرامی داشت.

رئیس شورای اسلامی گفت: امروز نیروهای مسلح ما مظهر صلح و ثبات در منطقه و پیام آور قدرت ملی جمهوری اسلامی هستند و ما به آنها می بالیم و موجب پیشرفت می شویم.

وی تصریح کرد: در مناطق مختلف از جمله جنوب غربی آسیا، قفقاز، سواحل مدیترانه و بخش‌هایی از آفریقا شاهد بلاتکلیفی هستیم. در عین حال سایه امنیت در کشور در سایه مبارزه و اقتدار نیروهای مسلح ما وجود دارد و با تلاش این نیروها امروز به اوج خود رسیده است. وجود نظام و آرمان های انقلاب با تمام وجود.

کلیباف گفت: دفاع مقدس مقطعی مهم و تاثیرگذار در تاریخ کشور است. پس از پیروزی انقلاب، دشمنان داخلی و خارجی تعابیر مختلفی داشتند. می گفتند ایران اسلامی نیازی به ارتش و تجهیزات نظامی و تشکیل سپاه ندارد، اما چند ماه بعد شاهد تجاوزات گسترده دشمن بعثی با پشتیبانی ما شرق و غرب بودیم، آنها ما را می خواستند. انقلاب در جوانی خفه شود، زیرا نمی‌خواستند ملتی بیدار در مقابلشان بایستد که در مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج محصول دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: حفاظت مقدس فرهنگ بزرگی را برای کشور ایجاد کرد که با اتکا به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) باز هم قدر آن را درک کردیم. جهاد و شهادت، حراست مقدس دانشگاه و این که نعمت بزرگی برای انقلاب اسلامی بود و باعث تعمیق انقلاب در کشور و امت اسلامی شد و اکنون افتخاری برای مسلمانان و آزادگان شده است. جهان

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: توان کنونی نیروهای مسلح در دریا، زمین و هوا برگرفته از دوران دفاع مقدس و فرهنگ، آموزه ها، روش ها و الگوهای آن دوران است.

وی افزود: امروز جزو 10 کشور برتر در حوزه صنعت و مدیریت نیروهای مسلح هستیم. نقش بازدارندگی نیروهای مسلح به حدی است که دشمنان انقلاب هرگز توانایی حمله نظامی به ایران عزیزمان را ندارند. نمونه هایی از این را قبلا دیده اند. این اقتدار آموخته است.» این یک حفاظت مقدس است.

کلیباف تاکید کرد: در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز در صورت تکیه بر فرهنگ پاسداری و تکیه بر فرهنگ مردم و سنت های الهی که هرگز تغییر و تحریف نمی شود، موفق خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می داند اگر تهدید کند تهدید می شود و اگر اقدام کند ما هم وارد عمل می شویم و پاسخ می دهیم، تصریح کرد: دیدگاه ما این است که با خروج نیروهای فرامنطقه ای از خلیج فارس تمام بی ثباتی ها و بلاتکلیفی ها از بین خواهد رفت. کشورهای منطقه مسلمان و برادر هستند و می توانند مشکلات موجود را با گفتگو حل کنند و امنیت امت اسلامی را برقرار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: کشورهای فرامنطقه ای خلیج فارس را برای حفظ منافع خود و حفاظت از رژیم نامشروع صهیونیستی و غارت امکانات این منطقه خطرناک کرده اند.

با بیان اینکه امیدواریم در سایه امنیت مستقر در کشور با نیروهای جوان و انقلابی، کشور در عرصه اقتصادی نیز پیشرفت کند، تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس از امکانات و ظرفیت ها گلایه نداشتیم، امروز هم من می گویم اساس و اساس امنیت موشکی مانور است و تجهیزات اساس امنیت ما نیست، مردم اساس امنیت ما هستند، می توانیم با مردم برای ثبات امنیتی و پیشرفت اقتصادی پیش برویم و در عرصه های اقتصادی و اقتصادی به پیروزی برسیم. جنگ شناختی دشمن

دیدگاهتان را بنویسید