کلیباف: قبل از انقلاب استبداد و استکبار اجازه پیشرفت در کشور را نمی داد

کلیباف: قبل از انقلاب استبداد و استکبار اجازه پیشرفت در کشور را نمی داد

روز جدید رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله پیشرفت و عزت یک جامعه تا وابستگی و ذلت آن در روحیه و باور به توانایی است و مصداق بارز روحیه و شعار «ما می توانیم» اسلام است. انقلاب».

محمد باکر کلیباف روز چهارشنبه در مراسم دهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم با اشاره به تلاش هواداران سپاه و سربلندی آنان در تامین امنیت کشور از طریق زمین، دریا و هوا، اظهار داشت: فاصله پیشرفت تا عزت است. جامعه به سمت وابستگی ذلت در روح و در کلمه «ما می توانیم» یا «ما نمی توانیم» است.

وی افزود: فرد، جامعه و خانواده، امت بر این باورند که می توان جلو رفت و بر مشکلات فائق آمد و با آنها مقابله کرد که این مصداق بارز انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استبداد و استکبار اجازه پیشرفت کشور را نمی داد و ظلم و سلطه را پذیرفتند. چون قبول داشتند که نمی توانند، اما فلسفه انقلاب، فلسفه ما بود.

کالیباف یادآور شد: چه کسی فکرش را می‌کرد که می‌توانیم در مقابل رژیم ظالم و رژیم آمریکا بایستیم و آنها را شکست دهیم. همین روحیه خودباوری و تقوا و اتکای انسانی باعث شد که این اتفاق بیفتد.

کیت هوافضا تنها کاری است که می توانیم انجام دهیم

وی با بیان اینکه مجموعه هوافضا نشان از اهمیت کامل ما دارد، ادامه داد: افرادی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تحول اساسی در پیشرفت نیروی هوایی را در حفظ ارتباط با مردم حاضر در میدان دانست و تاکید کرد: مردم، جوانان، دانشگاه ها و نیروها متحد شدند و این تحول بزرگ را یادآور شدند که امروز دشمنان اسلام این نیرو است و عظمت شب و روز را می بینند و عزاداری می کنند و کف می زنند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده عزت و عظمت انقلاب اسلامی، روحیه استقلال طلبی و شعار ماست که می توانیم امروز امنیت ما در بخش های مختلف زمینی، هوایی و دریایی و میدانی به برکت این امر تامین شود. روح، که ما می توانیم.”

ما عمق استراتژیک خود را در قدرت نظامی نمی دانیم

کلیباف تاکید کرد که بر اساس آموزه های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) و مکتب اهل بیت(ع) در کشور، عمق استراتژیک و قدرت خود را در توان نظامی و موشکی خود نمی دانیم. ما عمق قدرت و قدرت خود را در قلب هر ملتی در این زمین و در قلب هر ملتی از امت اسلامی می دانیم. تا زمانی که دل مردم برای اسلام و کشورشان و انقلاب می‌تپد و تا زمانی که ما به این مردم خدمت می‌کنیم، دارند و می‌توانیم وجود داشته باشیم، این قدرت و اقتدار است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این قدرت به برکت این افراد است، گفت: امروز در قوه مقننه، قوه قضائیه و مجریه و هر جا که شاهد موفقیت یا شکست هستیم، می توانیم تا زمانی که بتوانیم. فاصله بین موفقیت و شکست است.

وی ادامه داد: اگر امروز در حوزه اقتصادی کشور ضعیف هستیم، قبل از اینکه تحریم ها را مقصر بدانیم، باید روحیه را مقصر بدانیم، چه باور داشته باشیم که می توانیم یا نه، اگر باور داشته باشیم که می توانیم، موفقیت در عرصه اقتصادی یکی است. قدم جلوتر از ما . .

کالیباف با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه موضوع اقتصاد بحث هوافضا و دفاع مقدس نیست، آن را نادرست خواند و افزود: اگر بتوانیم ایمان و روحیه داشته باشیم مشکلات اقتصادی ما حل می شود اما می توانیم در اتوبان تهران: کرج بخش مهمی از صنایع ماست که در ابتدایی ترین مسائل فنی و ساختمانی مشکل دارند؛ فاصله فقط با این روحیه می توانیم یا نمی توانیم و تا زمانی که روحیه را تغییر ندهیم موفق نخواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید