کلید اینترنت برای یک اینترنت درجه یک؟ / وزیر ارتباطات: اینترنت کودکان تا 2 هفته آینده برای تامین فضای مجازی راه اندازی می شود

کلید اینترنت برای یک اینترنت درجه یک؟  / وزیر ارتباطات: اینترنت کودکان تا 2 هفته آینده برای تامین فضای مجازی راه اندازی می شود

روز جدید : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد در راستای رفع مشکلات فرهنگی والدین، اینترنت کودکان تا دو هفته آینده در دسترس خواهد بود.

عیسی زارع پور درباره جزئیات جدید برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای «فضای مجازی امن» و ارائه خدمات ویژه برای کودکان گفت: وزارت ارتباطات به زودی اینترنت کودکان و نوجوانان را در اختیار خانواده های ایرانی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وی افزود: این سرویس یک اینترنت کاملا امن و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است. وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی متعهد به ایجاد فضای امن و مطمئن برای کودکان در فضای مجازی است. در این راستا خدمات ویژه ای در آینده نزدیک معرفی می شود تا خانواده ها بتوانند با خیالی آسوده به فرزندان خود اجازه بازدید از فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی در ایران سالهاست که رها شده و اکنون دغدغه مصرف کنندگان نسبت به گذشته تغییر کرده است و با توجه به این تغییر ذائقه مصرف کننده، اصلاح ساختار فضای مجازی با مشکلات زیادی مواجه است. اما وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی این سازمان زیرساخت امنیت اینترنت را آماده کرده است.

زارع پور درباره نحوه استفاده از سرویس فضای مجازی برای کودکان ادامه داد: کاربران می توانند از طریق کد USSD و نرم افزار مدیریت سیم کارت از اینترنت کودک استفاده کنند. فعال سازی این سرویس محدودیت هایی را برای دسترسی کودکان ایجاد می کند تا این دسته از کاربران در معرض محتوای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر نحوه دسترسی به حالت بزرگسالان در هر زمان وجود دارد و والدین می توانند هر زمان که بخواهند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس در یکی دو هفته آینده ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید