کلید صعود قرمزها در جیب استقلالی ها

کلید صعود قرمزها در جیب استقلالی ها

فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان جمعه شب دومین دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد.

بیایید به این دو بازی نگاه کنیم.

الغرافه – فولاد; کلید صعود قرمزهای ایران با پیروزی بر تیم شکست خورده

فولاد در اولین بازی مرحله گروهی مقابل الغرافه با وجود برتری نسبی به تساوی بدون گل رضایت داد اما حالا شرایط دو تیم در این رقابت ها کاملا متفاوت است.رده سوم جدول ایستاده است. الغرافه با شکست 8 بر 2 مقابل الشباب الاهلی امارات ورشکسته فنی شد. رسانه های قطری به شدت از الغرافه استراماچونی سرمربی ایتالیایی انتقاد کردند. مربی ای که زمانی در بین هواداران استقلال بسیار محبوب بود اما شکست سنگین الغرافه عملکرد فنی این مربی ایتالیایی را زیر سوال برد.

سرخ پوشان خوزستانی ایران شاید از پیشروی مقابل این تیم مجروح و شکست خورده تعجب کنند. استیلی 6 امتیازی شد و در دو بازی دو گل به ثمر رساند و هنوز موتور این تیم خوب گرم نشده است. کولیبالی و پاتوس دو گل از سه گل استیلرز را به ثمر رساندند، در حالی که شیمبای برزیل و سایر استیلرز گل خود را یافتند. از طرف دیگر استراماچونی خود را بر لبه تیغ می بیند و می تواند مقابل فولاد یک بازی انتحاری انجام دهد. مهدی قائدی بازیکن سابق استقلال، احمد نورالهی بازیکن سابق پرسپولیس و سعید عزت الهی نیز در این تیم حضور دارند. فولاد در صورت پیروزی در این بازی 11 امتیازی می شود و می توان گفت 90 درصد مسیر صعود را طی می کند و در آخرین دیدار مقابل شباب الاهلی امارات صعودش با تساوی قطعی می شود.

برنامه مسابقات گروهی:

شنبه 3 اردیبهشت

الغرافه قطر – فولاد ایران زمان: 45 دقیقه بامداد

جمعه 2 اردیبهشت

شباب الاهلی امارات – آخال ترکمنستان

جدول از گروه C:

1- فولاد خوست ایران 8 امتیاز

2- شباب الاهلی امارات 6 امتیاز

3- الغرافه قطر 5 امتیاز

4- مردم ترکمنستان یک امتیاز دارند

سپاهان – پاختاکور; پیروزی تکراری برای امید به صعود؟

زردپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان و همچنین لیگ برتر کشورمان نتایجی دور از انتظار داشتند. اهالی فوتبال فکر می کردند که توانمندترین، منظم ترین و با صلاحیت ترین باشگاه فوتبال آسیا می تواند از اعتبار فوتبال کشورمان در آسیا محافظت کند و جای خالی پرسپولیس و استقلال را در لیگ قهرمانان پر کند که این اتفاق نیفتاد. سپاهان البته هنوز شانس صعود دارد، اگر در دو بازی اخیر پیروز شود می تواند صعود کند.

محرم نویدکیا یکی از اسطوره های فوتبال سپاهان باید در این دو دیدار تیمش را با تاکتیک های مناسب تری به میدان بفرستد. تازه وارد باید بداند که بهترین تیم های فوتبال دنیا هم گاهی مجبور می شوند از خودشان دفاع کنند اما او دوست دارد تیمش فقط تهاجمی بازی کند! اگرچه برای موفقیت در فوتبال باید هم دفاع مستحکم با برنامه و هم عناصر تهاجمی خوب داشته باشید. سپاهان باید نگاهش به دفاع در فوتبال را تغییر دهد. ساختار دفاعی این تیم مشکلات زیادی دارد.

سپاهان در دور اول با گل پاختاکور به بازی برگشت و 3 گل به حریف زد. سپاهان همچنان می تواند پاختاکور ضعیف ترین تیم گروه را شکست دهد که در این صورت 7 امتیازی می شود. بهترین نتیجه در دیدار الدحیل و التوان عربستان همین نتیجه برای زردپوشان ایران است تا شاگردان نویدکی تا آخرین روز بازی ها مسابقات را دنبال کنند.

برنامه مسابقات گروه D

جمعه 2 اردیبهشت

سپاهان ایران – پاختاکور ازبکستان ساعت 21:45.

شنبه 3 اردیبهشت

همکاری عربستان – الدحیل قطر ساعت 45 دقیقه بامداد

جدول گروه:

1- الدحیل قطر 9 امتیاز

2- همکاری عربستان 7 امتیاز

3- سپاهان ایران 3 امتیاز

4- پاختاکور ازبکستان 3 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید