کلید فرانسوی استقلال را بدانید

کلید فرانسوی استقلال را بدانید

همانقدر که فوتبال مدرن شده و باشگاه ها دیگر به یک تکه تکیه نمی کنند، ستاره ها همچنان نقش تعیین کننده ای در سرنوشت مسابقات دارند.
مثل یاماگا که کلید استقلال فرانسه است.
اکتبر سال 1400 بود که یک فرانسوی آفریقایی تبار که شباهت زیادی به ستاره هالیوود ویل اسمیت داشت، از لیگ دانمارک به آبی پوشان پیوست.
اولین بازی او با دبل مقابل گاندو از نیمه راه جهان همراه بود. یاماگا که در اصل مدافع راست بود، در لیگ بیست و یکم، کادرفنی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد و با 10 گل نقشی بی چون و چرا در قهرمانی تاریخی این تیم ایفا کرد.
پس از جدایی فرهاد مجیدی و واگذاری هدایت استقلال به ریکاردو ساپینتو، یکی از ستاره های نسل طلایی پرتغال، کوین یاماگا به پست تخصصی خود بازگشت.
بدون شک سرعت بالا و خستگی ناپذیری بارزترین ویژگی یاماگا است. طبیعتاً خستگی و فرآیند تصمیم گیری رابطه معکوس با یکدیگر دارند. پشت سر گذاشتن پنالتی در دقایق پایانی مسابقه، کاری بسیار دشوار و تبدیل آن به گل پس از 90 دقیقه دویدن، نشان از آمادگی بالای او و بیگانگی او از واژه خستگی دارد.
نکته قابل توجه دیگر ستاره فرانسوی استقلال این است که او در دوران فوتبالش تنها یک بار مصدوم شد و پس از چند روز به میادین بازگشت.
اگرچه کوین یاماگا در پازل تاکتیکی ساپینتو از دروازه حریف دور است. اما با 6 گل در کنار مهدی کایدی، بهترین گلزن آبی‌ها در فصل جاری پایتخت است و پس از شیخ دیاباته که اکنون پیراهن رقیب سنتی استقلال را بر تن می‌کند، عنوان دومین گلزن خارجی تاریخ استقلال را نیز به خود اختصاص داده است. آبی های پایتخت
با توجه به چند بازی باقی مانده تا پایان فصل، بعید است که این مدافع بتواند جای دیاباته را بگیرد. اما این فوتبال و هزاران اتفاق غیرقابل پیش بینی است.

دیدگاهتان را بنویسید