کلیه کارگران ساختمانی بیمه شده اند


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914176

امان الله حسین پور از تصویب طرح بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: کلیه کارگران دارای پروانه مهارت فنی که مستقیماً در ساخت یا تعریض زیربنای ساختمان، بازسازی، تعمیرات اساسی یا تخریب مشغول به کار هستند، تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امان الله حسین پور نماینده مردم اسفرین در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه این طرح یکی از وعده های مهم برای تامین آینده این گروه ضربت است، افزود: با همکاری نیروی انتظامی نمایندگان مجلس، سازمان تامین اجتماعی موظف شد به کارگران شاغل مستقیم در زمینه ساخت و ساز یا افزایش زیربنای ساختمان، بازسازی، تعمیر اساسی یا تخریب آنها پروانه مهارت فنی ارائه دهد.

وی گفت: مجلس روز یکشنبه 15 آذرماه طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی و به تصویب نهایی رساند.

حسین پور درباره سازوکار پیش بینی شده برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در این طرح گفت: افراد تحت پوشش این بیمه هر شش ماه یکبار چک می شوند ضمن اینکه سامانه ای برای درج اطلاعات در این قسمت راه اندازی می شود.

نماینده اسفراین در مجلس افزود: در این طرح برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و عدم تضییع حقوق کارگران زحمتکش ساختمانی ارائه می شود.

وی تاکید کرد: چنانچه در بازرسی مشخص شود که تخلفی صورت گرفته و افرادی غیر از کارگران ساختمانی از این بند سوء استفاده کرده اند، جریمه و ابطال پروانه کارفرما اعمال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید