کل بودجه 30 میلیارد تنی نیاز داریم/ هنوز از شنیدن خبر تعویق بازی های آسیایی شوکه هستیم!


ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837076

هیچ سالی در تاریخ هندبال به این اندازه شلوغ نبوده است.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: هنوز از شنیدن این خبر شوکه هستیم چرا که یک مربی بزرگ خارجی آورده ایم و هر ماه باید حقوق او را به دلار بدهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال درباره شرایط لیگ برتر گفت: باید به جایگاه مدیریت فضای نیمکت برسیم. متاسفانه نیمکت تیم با حواشی و مشکلات داوری دست به گریبان است و مسائل فنی به فراموشی سپرده شده است. مربیان خارجی نیز به دلیل عدم نیمکت نشینی و اعتراض به حضور در ایران از داور گلایه کرده اند. متاسفانه جو به گونه ای است که در هر سوت داور، اعضای تیم اعتراض می کنند. قطعا در مسابقات قهرمانی بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت چرا که مضرات این رفتار در مسابقات بین المللی دیده می شود و بازیکنان و مربیان ما در مسابقات خارجی به این رفتار عادت کرده اند.

وی درباره به تعویق افتادن بازی های آسیایی هانگژو گفت: هنوز از شنیدن این خبر شوکه هستیم. یک مربی بزرگ خارجی آوردیم و هر ماه باید حقوقش را به دلار بدهیم. برنامه هایی برای اردوها در نظر گرفته شده و قرار است اردوهایی برگزار شود. برای هر کاری که باید انجام شود، هزینه ای وجود دارد. این یک شوک برای ما بود و امیدوارم بعد از آن وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما را در بحث وام و حمایت مالی رها نکنند ما در شرایط سختی هستیم و نیاز به حمایت مالی داریم.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: در نیمه اول امسال 6 سفر به جام جهانی داریم که 20 میلیارد تن هزینه دارد. اردوهای تدارکاتی و شرکت در تورنمنت های بین المللی نیز 10 میلیارد تن و در مجموع 30 میلیارد تن هزینه داشته است. جوانان و نوجوانان نیز باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند. ما در دیدار با رئیس جمهور نگرانی های خود را بیان کردیم و امیدوارم در بحث حمایت های مالی وضعیت هندبال خوبی ایجاد شود. هیچ سالی در تاریخ هندبال به اندازه این سال شلوغ نبوده است.

پاکدل به تیم ملی بانوان گفت: در حال بررسی و رایزنی گزینه های خارجی هستیم. از طرفی انتخاب مدیر فنی داخلی از دیگر گزینه های ما برای تیم ملی بانوان است. از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی اسپانیا فقط یک تیم سرمربی داشت که شاید به این دلیل باشد که دانش فنی مربیان جهان به این مرحله نرسیده است. می توان طرح قبلی را برای تیم بانوان تکرار کرد و از حضور مدیر فنی در بین مربیان دانش داخلی استفاده کرد. در حال حاضر، ما باید همه راه ها را آسان و دشوار کنیم.

وی در خصوص تیم ملی ساحلی تاکید کرد: کلاس روشنگری با حضور آنتونیو آغاز شد و از روز گذشته دوره بین المللی مربیگری و روشنگری در اصفهان آغاز شد. امیدوارم بتوانم از دانش این مربی در هندبال ساحلی استفاده کنم. یک دوره آموزشی دیگر نیز تا پایان حضور وی در ایران برگزار می شود.

رئیس فدراسیون هندبال در پایان گفت: در جریان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در عربستان با صالح آشور رئیس کمیسیون داوران آسیا دیداری داشتیم. میترا نوری در مسابقات قهرمانی نوجوانان شرکت خواهد کرد و امیر و احمد کیساریان دو داور ایرانی هستند که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان مقدونیه قضاوت خواهند کرد. این نتایج دیدار با رئیس کمیته فنی آسیاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید